Facebook čakajú zmeny, významne upraví filtrovanie príspevkov

Zmeny sa prejavia v priebehu niekoľkých mesiacov, netýkajú sa však Slovenska.

Mark Zuckerberg(Zdroj: TASR/AP)

WASHINGTON. Užívatelia sociálnej siete Facebook by už čoskoro mali na svojich účtoch vidieť viac príspevkov svojich priateľov a menej nereklamných správ rôznych podnikov, médií a politických skupín.

Najväčšia sociálna sieť na svete by sa tak podľa svojho zakladateľa Marka Zuckerberga mala vrátiť späť k svojím koreňom.

Zmeny, ktoré nastanú vo filtrovaní príspevkov, budú "významné", napísal v piatok Zuckerberg na svojom facebooku.

Zmeny by sa mali prejaviť v priebehu niekoľkých mesiacov.

"Jednou z oblastí, na ktoré sa budeme v roku 2018 sústrediť, bude to, aby sme zaistili, aby bol čas, ktorý všetci trávime na facebooku, dobre stráveným časom," napísal v úvode svojho oznámenia Zuckerberg.

Článok pokračuje pod video reklamou

Spájanie ľudí

Podľa Zuckerberga v poslednej dobe začal Facebooku dominovať obsah, ktorý na ňom zverejňovali firmy, médiá a rôzne ďalšie skupiny a príspevky rodiny a priateľov ustúpili do pozadia.

Prečítajte si tiež: Facebook spúšťa profesný životopis, chce konkurovať LinkedIn

"Niektoré správy pomáhajú začať konverzáciu o dôležitých témach. Ale sledovanie videí, čítanie správ a dostávanie aktualít zo stránok sa až príliš často stáva len pasívnym zážitkom," napísal Zuckerberg.

Najdôležitejším poslaním facebooku je ale podľa Zuckerberga "pomôcť spájať" ľudí.

"Mením cieľ pre naše produktové tímy: Namiesto toho, aby sa sústredili na to, aby ste našli relevantný obsah, budú vám pomáhať, aby ste mali viac zmysluplných sociálnych interakcií," vysvetlil podstatu zmien Zuckerberg.

Facebook sa jeho zakladateľ rozhodol údajne zmeniť na základe štúdií, podľa ktorých sú kontakty s ľuďmi, na ktorých nám záleží, na sociálnych sieťach dobré pre našu duševnú pohodu.

"Pasívne čítanie článkov alebo sledovanie videí – aj keď sú zábavné a informatívne – nemusí byť tak dobré," dodal Zuckerberg s tým, že jeho sociálna sieť cíti zodpovednosť za blaho svojich používateľov.

Netýka sa Slovenska

Zmena sa však podľa Denníka N netýka Slovenska, keďže sme jednou zo šiestich krajín, kde sa testuje Prieskumník. Test zatiaľ bude aj naďalej prebiehať. Denníku N to potvrdil John Hegeman, viceprezident produktového tímu Facebooku.

Na Slovensku sa statusy od firiem, médií a ďalších skupín zobrazujú práve v Prieskumníkovi, sú tak vylúčené z bežných noviniek, ktoré vidí používateľ.

Menej času na sieti

Zakladateľ Facebooku si je podľa svojich slov vedomý, že ľudia po zmenách na sieti strávia menej času. "Očakávam ale tiež, že čas, ktorý strávite na facebooku bude hodnotnejší," dodal.

"Správna vec" sa podľa neho nakoniec v dlhodobom horizonte v dobrom prejaví nielen na facebookovej komunite, ale aj na samotnej spoločnosti.

Výskytu reklamy medzi príspevkami na facebooku sa zmeny netýkajú, uviedol na otázku agentúry Reuters viceprezident spoločnosti John Hegeman.

Facebook je celosvetovo najobľúbenejšou sociálnou sieťou. Firma tvrdí, že má viac ako dve miliardy aktívnych používateľov.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Tech

Inzercia - Tlačové správy

  1. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku
  2. Arabská exotika: Top hotely v Ománe
  3. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  4. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste
  5. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  6. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
  7. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
  8. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  9. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať
  10. Najužitočnejšia appka
  1. Billa otvorila svoju 150. predajňu na Slovensku
  2. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku
  3. Arabská exotika: Top hotely v Ománe
  4. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  5. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste
  6. Polus Market – trh v srdci nákupného centra
  7. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  8. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
  9. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
  10. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  1. Najužitočnejšia appka 16 738
  2. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 15 495
  3. V O2 to s dátami poriadne prehnali 10 965
  4. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej 9 575
  5. Do boja s plastovým odpadom na Slovensku vstúpil prvý reťazec 8 227
  6. Účet za liečbu chlapca? Šesť miliónov eur 7 231
  7. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách 6 336
  8. Nasledujúci týždeň budeme cestovať za polovicu 4 530
  9. Arabská exotika: Top hotely v Ománe 4 092
  10. Čerstvosť je o správnom skladovaní. Reportáž zo skladu Kauflandu 3 049

Téma: Mark Zuckerberg


Článok je zaradený aj do ďalších tém Facebook, Sociálne siete

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Fico je späť, ako prvého vytrestá Kisku

Keď treba zmasakrovať ústavu, vždy sa nájde koalícia ochotných.

Píše Marek Maďarič

Trestanie Orbána má vážne chyby (píše Marek Maďarič)

V správe nemali riešiť jeho ideové smerovanie či nevítaciu politiku.

Neprehliadnite tiež

DETSKÁ RUBRIKA

Koncom leta poriadne priberie. Plch sivý sa za sedem mesiacov vyspí do štíhlosti

Kým ľudia si figúru v lete strážia viac ako inokedy, plch volí opačnú taktiku.

PODCAST ZOOM

Zoom: Základné vedecké stratégie, ako zmierniť rozchod

Súbor dobrých rád, ktoré pomôžu vyrovnať sa s rozchodmi.

Chobotniciam dali extázu a sledovali, ako zmení ich správanie

Chobnotnice a ľudí spája chémia v mozgu.