Facebook čakajú zmeny, významne upraví filtrovanie príspevkov

Zmeny sa prejavia v priebehu niekoľkých mesiacov, netýkajú sa však Slovenska.

Mark Zuckerberg(Zdroj: TASR/AP)

WASHINGTON. Užívatelia sociálnej siete Facebook by už čoskoro mali na svojich účtoch vidieť viac príspevkov svojich priateľov a menej nereklamných správ rôznych podnikov, médií a politických skupín.

Najväčšia sociálna sieť na svete by sa tak podľa svojho zakladateľa Marka Zuckerberga mala vrátiť späť k svojím koreňom.

Zmeny, ktoré nastanú vo filtrovaní príspevkov, budú "významné", napísal v piatok Zuckerberg na svojom facebooku.

Zmeny by sa mali prejaviť v priebehu niekoľkých mesiacov.

"Jednou z oblastí, na ktoré sa budeme v roku 2018 sústrediť, bude to, aby sme zaistili, aby bol čas, ktorý všetci trávime na facebooku, dobre stráveným časom," napísal v úvode svojho oznámenia Zuckerberg.

Článok pokračuje pod video reklamou

Spájanie ľudí

Podľa Zuckerberga v poslednej dobe začal Facebooku dominovať obsah, ktorý na ňom zverejňovali firmy, médiá a rôzne ďalšie skupiny a príspevky rodiny a priateľov ustúpili do pozadia.

Prečítajte si tiež: Facebook spúšťa profesný životopis, chce konkurovať LinkedIn

"Niektoré správy pomáhajú začať konverzáciu o dôležitých témach. Ale sledovanie videí, čítanie správ a dostávanie aktualít zo stránok sa až príliš často stáva len pasívnym zážitkom," napísal Zuckerberg.

Najdôležitejším poslaním facebooku je ale podľa Zuckerberga "pomôcť spájať" ľudí.

"Mením cieľ pre naše produktové tímy: Namiesto toho, aby sa sústredili na to, aby ste našli relevantný obsah, budú vám pomáhať, aby ste mali viac zmysluplných sociálnych interakcií," vysvetlil podstatu zmien Zuckerberg.

Facebook sa jeho zakladateľ rozhodol údajne zmeniť na základe štúdií, podľa ktorých sú kontakty s ľuďmi, na ktorých nám záleží, na sociálnych sieťach dobré pre našu duševnú pohodu.

"Pasívne čítanie článkov alebo sledovanie videí – aj keď sú zábavné a informatívne – nemusí byť tak dobré," dodal Zuckerberg s tým, že jeho sociálna sieť cíti zodpovednosť za blaho svojich používateľov.

Netýka sa Slovenska

Zmena sa však podľa Denníka N netýka Slovenska, keďže sme jednou zo šiestich krajín, kde sa testuje Prieskumník. Test zatiaľ bude aj naďalej prebiehať. Denníku N to potvrdil John Hegeman, viceprezident produktového tímu Facebooku.

Na Slovensku sa statusy od firiem, médií a ďalších skupín zobrazujú práve v Prieskumníkovi, sú tak vylúčené z bežných noviniek, ktoré vidí používateľ.

Menej času na sieti

Zakladateľ Facebooku si je podľa svojich slov vedomý, že ľudia po zmenách na sieti strávia menej času. "Očakávam ale tiež, že čas, ktorý strávite na facebooku bude hodnotnejší," dodal.

"Správna vec" sa podľa neho nakoniec v dlhodobom horizonte v dobrom prejaví nielen na facebookovej komunite, ale aj na samotnej spoločnosti.

Výskytu reklamy medzi príspevkami na facebooku sa zmeny netýkajú, uviedol na otázku agentúry Reuters viceprezident spoločnosti John Hegeman.

Facebook je celosvetovo najobľúbenejšou sociálnou sieťou. Firma tvrdí, že má viac ako dve miliardy aktívnych používateľov.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Tech

Inzercia - Tlačové správy

  1. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  2. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 31 512
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 21 796
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 21 181
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 11 078
  5. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 7 409
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 6 945
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 4 480
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 672
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 823
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 154

Téma: Mark Zuckerberg


Článok je zaradený aj do ďalších tém Facebook, Sociálne siete

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Sagan vysvetlil, prečo správu o rozchode oznámil počas Tour

Reagoval na vymyslený anonymný list.

Neprehliadnite tiež

Čo robiť, aby sa vám v lete neprehrieval telefón

Nedávajte telefón do mrazničky.

PODCAST ZOOM

Zoom: Globálne otepľovanie ukázali cyklistické preteky

Čo nám cyklistika hovorí o zmene klímy.