SME

Ocitli ste sa v obchode na konci radu? Prechodom do vedľajšieho si nepomôžete

Počet ľudí za nami nemá nič spoločné s čakaním, no ovplyvňuje naše správanie.

Ilustračná fotografia.Ilustračná fotografia. (Zdroj: PIXABAY CC)

BRATISLAVA. Prejsť do iného radu, či radšej vydržať a dúfať, že sa to pohne a k pokladnici sa dostanete rýchlejšie? Existenciálna otázka, ktorej čelí každý nakupujúci v obchode s túžbou nezdržovať sa a zaplatiť. Nový výskum na ňu dáva odpoveď.

Štúdia výskumníka Ryana W. Buella z Harvard Business School ukazuje, že ak sa nakupujúci ocitne na konci čakajúceho radu, môže spraviť rozhodnutia, ktoré skončia horšie, než by chcel. Môže za to naša neochota byť posledný.

Prečítajte si tiež: Výpredaje sa začali, obchody opäť lákajú aj na zavádzajúco vysoké zľavy Čítajte 

Ukázalo sa, že u ľudí, ktorí prišli na koniec radu a nik už za nimi nebol, bola vyššia pravdepodobnosť, že prestúpia do iného, pričom nakoniec väčšinou čakali dlhšie.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Iný rad, iná rýchlosť?

„Je zvláštne, že počet ľudí, ktorí stoja v rade za nami, vlastne nemá nič spoločné s tým, ako dlho budeme čakať, no ovplyvňuje naše správanie,“ vysvetľuje pre Guardian Ryan Buell.

„Ak sme poslední, sme asi o dvadsať percent menej spokojní, než keď niekto stojí za nami.“

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C56T4 na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu