SAN FRANCISCO, BRATISLAVA. Možno sa to stalo už aj vám. Bez toho aby ste pri čítaní článku na webe kamkoľvek klikli, v nových oknách sa vám otvorili neznáme weby, alebo reklamná kampaň o ktorú ste neprejavili žiadny záujem.
Google chce vo svojom prehliadači problém vyriešiť.
Vývojári sa pri nových verziách zamerajú na skripty, ktoré sa snažia podvodom získavať kliknutia či návštevy webov.
Často sa nachádzajú v komponentoch tretích strán, o ktorých tvorcovia obsahu pri vkladaní na svoje weby vôbec netušia.
Google Chrome podľa magazínu Cnet už od budúceho roka zablokuje všetky podobné pokusy, ktoré s presmerovávaním súvisia.
Znamená to, že weby sa majú cez nový, bezpečnostný filter správať presne tak, ako by ste od nich očakávali.
Cieľom vývojárskych aktivít je zaistiť, aby používatelia nemuseli používať dodatočné nástroje na zvyšovanie bezpečnosti, blokovanie reklamy, či formátovanie stránok pre jednoduchšie čítanie na mobiloch.
Priamo vývojári prehliadačov chcú, aby weby putovali pre zobrazenie v podobe bez úprav, s čo najvyššou rýchlosťou a spoľahlivosťou.
Za všetkým je snaha o udržanie reklamného priestoru, ktorý ročne generuje v inzertných sieťach obrovské tržby.
Práve formátom reklám sa zaoberá aj spoločná iniciatíva popredných firiem, ktoré presne určili pravidlá ich prijateľnosti. Tie, ktoré sa im priečia budú intenzívne blokovať.