SEATTLE, BRATISLAVA. Amazon zdigitalizoval tisícky produktov vo svojej ponuke, aby si ich mohli zákazníci vo svojej domácnosti prezrieť skôr, ako ich kúpia. Získajú tak bližšiu predstavu o tom, čo ich čaká.
Zmiešaná realita kombinuje obraz nasnímaný fotoaparátom mobilu s digitálnym modelom tovaru.
Odhadne veľkosti, dopad a farbu svetla tak, aby sa model stal pomyslenou súčasťou existujúceho prostredia. Vďaka tomu sa kávovar ocitne na kuchynskej linke, stolička za stolom, či televízor na konferenčnom stolíku.
Zmiešaná realita sa stáva súčasťou mobilnej nákupnej aplikácie určenej pre zariadenia firmy Apple, na Androide ju podľa magazínu Engadget nemáme očakávať v dohľadnej dobe. Vývojárom chýbajú technológie, ktoré by mohli na zariadeniach využiť.
Zmiešaná realita sa stáva súčasťou obchodnej stratégie viacerých katalógových, zásielkových a internetových predajcov. Nie je tomu dávno, čo na tento trend naskočila aj IKEA. Vďaka zmiešanej realite ukáže, ako nová pohovka či skriňa ukáže na zamýšľanom mieste.