BRATISLAVA. Vďaka tlačidlám s palcom hore a palcom dole, môže YouTube zostaviť rebríčky videí, ktoré sa ľuďom najviac páčili či nepáčili.
Do toho druhého sa dostali najmä videá k piesniam, ktoré majú často jednu vec spoločnú - dokola v nich počujete spievať jedno slovo. Medzi videami nájdete aj slávnych YouTuberov či obľúbenú počítačovú hru.

Toto je zostupný zoznam desiatich videí na YouTube, ktoré dostali najviac označení "Nepáči sa mi."
10. Sweatshirt - Jacob Sartorius
Dojímavý príbeh o chlapcovi, ktorý chce zahriať jedno dievča alebo celkom zlý námet na horor o mikine, ktorá baží po svojej obeti?
Video k pesničke Sweatshirt (mikina) nahral za pomoci kamarátov a rodiny štrnásťročný Jacob Sartorius v roku 2016. Dnes má video 1,85 milióna označení nepáči sa mi to.
9. Gangnam Style - Psy
V roku 2012 sa svet rozdelil na dva tábory - jedni tancovali jednoduchú choreografiu na ešte jednoduchšiu skladbu a tí druhí neúnavne stláčali tlačidlo nepáči sa mi to.
Dnes je video od juhokórejského hudobníka tretie najobľúbenejšie na Youtube a zároveň aj deviate s najväčším počtom nepáči sa mi. Video si dodnes pozreli ľudia 2,98 miliardy krát. Má 13,49 označení páči sa mi a 1,92 milióna označení nepáči sa mi.
8. Cortando o Botão do YouTube - Aruan Felix
Názov videa znamená v slovenčine "Rozbíjanie YouTube tlačidla." YouTuber vo videu zničí strieborné tlačidlo play, ktoré získal od YouTube, keď jeho účet dosiahol stotisíc sledovateľov. Followerom sa nepáčilo, že sa youtuber snaží nahnať nových divákov tým, že zničil trofej.
7. Despacito - Luis Fonsi ft. Daddy Yankee
Pesnička, ktorá toto leto hrala odvšadiaľ sa nedostala iba na siedmu priečku tohto rebríčka. S 23,16 miliónmi označení páči sa mi je totiž najobľúbenejším videom na Youtube. Označení nepáči sa mi to ma asi desaťkrát menej.
Ľudia si toto video púšťali najčastejšie - až 4,19 miliardy krát. Je to prvé video ktoré presiahlo hranicu troch aj štyroch miliárd prezretí. Ak si chcete video pripomenúť, nájdete ho na tomto odkaze.
6. How it is ( wap bap ... ) - Bibi H
Bianca Heinicke je jedna z najobľúbenejších nemeckých youtuberiek. V máji tohto roku sa rozhodla vydať pieseň, ktorá získala mnoho negatívnych recenzií.
Hudobným kritikom sa nepáčili texty, hlas a výslovnosť speváčky a použitie Auto-Tune - čiže celá pesnička. Ľudia na YouTube video označili tlačidlom nepáči sa mi to v 87 percentách prípadov.
5. Friday - Rebecca Black
Ani dvadsaťkrát zopakované slovo "fun" (zábava) nepomohlo pesničke Rebeccy Black, aby sa ľuďom zapáčila. V marci 2011 mala najviac palcov dole na celom Youtube.
O tri mesiace video z YouTubu stiahli a o tri mesiace ho zase vrátili späť. Na vrchol rebríčku neobľúbenosti sa už Rebecca nedostala. Dnes má jej video 2,89 milióna označení nepáči sa mi.
4. It's Everyday Bro - Jake Paul featuring Team 10
Jake Paul sa preslávil na už zrušenej aplikácii Vine, kde mohli užívatelia uverejňovať krátke videá. V súčasnosti je hercom v Disney Channel. Jeho hudobné video má 2,97 milióna označení nepáči sa mi.
3. Can this video get 1 million dislikes? - PewDiePie
Tajomný telefonát od Google oznámi jednému z najobľúbenejších youtuberov na svete, že tlačidlo "páči sa mi" nemá žiadny význam. Pravú silu má udajne tlačidlo s palcom dole.
Youtuber PewDiePie preto svojich sledovateľov poprosí, aby jeho videu dali milión označení nepáči sa mi. Video presiahlo jeden a dva milióny nepáči sa mi v najrýchlejšom čase - za 3,6 hodín a 19 hodín. Zlomil tak predchádzajúci rekord. Do dnešného dňa má video 3,15 milióna nepáči sa mi označení.
2. Call of Duty: Infinite Warfare Reveal Trailer
Najneobľúbenejší trailer pre videohru má 3,62 milión označení nepáči sa mi. Ľudia na toto tlačidlo klikli v 86 percentách prípadov. Komunita hráčov kritizovala hru ešte pred vydaním za prílišný futurizmus - zhruba v polovici traileru sa príbeh presunie do vesmíru.
1. Baby - Justin Bieber
Videá Justina Biebera sa používateľom YouTubu nepáčia najviac - v rebríčku 40 najneobľúbenejších videí sa ocitol až päťkrát. Jeho prvé video k piesni Baby je na prvom mieste už od roku 2011, len na krátko ho predbehla Rebecca Black s videom Friday.
Video za sedem rokov získalo 8,38 milióna označení nepáči sa mi - no má tiež približne rovnaký počet palcov hore (7,57 milióna).