SAN FRANCISCO, BRATISLAVA. Twitter zavádza nové pravidlá, ktoré sa týkajú reklamy. Všetky inzeráty, ktoré majú predvolebný charakter budú označené štítkom kampane.
Z neho si budú môcť používatelia prečítať, ktorá agentúra, strana či organizácia si kampaň objednala.
Reaguje na politickú diskusiu v USA
Nové pravidlá majú vniesť do kampane transparentnosť, ktorá znesie ťarchu zodpovednosti z pliec Twitteru. Kampaň budú môcť sledovať a hodnotiť voliči, politické strany, ale hoci i agentúry a strážcovia spoločenského diania.

Firma tak nebude musieť nikomu vysvetľovať zákulisie svojho reklamného obchodu, ani uskutočňovať vyšetrovania, analýzy, či tvoriť z nepripravených dát prehľady a zostavy.
Twitter tým podľa agentúry Reuters reaguje na politickú diskusiu v USA, pri ktorej vedenie krajiny žiada od sociálnych sietí pohľad do zákulisia. Politikom chýba informácia o finančnom zákulisí týchto procesov.
Diskusie sa týkajú aj legislatívy, ktorá by mohla stanoviť pre technologické firmy nové povinnosti.
Obmedzí prístup pre Russia Today a Sputnik
Štítky verejnosti odhalia objednávateľov inzercie, jej objem, ale aj cieľovú demografiu. Súčasťou prehľadov majú byť i sumy, ktoré boli za reklamné kampane vyplatené.
Twitter súčasne podľa BBC informoval o tom, že odoprie prístup k politickej reklame pre ruské organizácie, ktoré boli obvinené z toho, že zasahovali do volebných procesov v USA.
Ide o mediálne kolosy Russia Today a Sputnik, ktoré si v roku 2016 objednali u Twitteru kampane v sume približne 1,9 milióna dolárov.