SME
Pondelok, 6. február, 2023 | Meniny má Dorota

Prieskumník je test Facebooku. V ostatných krajinách ho zatiaľ nezavedie

Na Slovensku s niekoľkými malými krajinami skúmajú reakcie používateľov.

(Zdroj: PIXABAY/CC)

MOUNTAIN VIEW, BRATISLAVA. Je to sociálny experiment, ktorý sa snaží vyhodnotiť správanie používateľov. Facebook oddelil komerčné príspevky od súkromných a skupinových, aby zistil, či by štiepenie Facebooku na osobnú a komerčnú časť mohlo prospieť.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Prečítajte si tiež: Facebook spúšťa profesný životopis, chce konkurovať LinkedIn Čítajte 

Krok, ktorý sa zo strany vydavateľov a firiem stal terčom znepokojenia a kritiky sa v tejto chvíli nebude podľa denníka The Guardian nasadzovať v ďalších krajinách.

Viac priestoru vďaka oddeleniu

Experiment momentálne beží na Slovensku a Srí Lanke, Bolívii, Srbsku, Guatemale a Kambodži.

SkryťVypnúť reklamu

Nejaký čas potrvá, kým Facebook vyhodnotí nový experimentálny prístup a rozhodne sa, čo s ním.

Spoločnosť si myslí, že oddelením príspevkov by pre ne vzniklo viac priestoru pre a ľudia si môžu v každej chvíli vybrať, či sa zaujímajú o dianie a trendy, alebo o počiny svojich blízkych a známych. Tie súkromné a záujmové majú v experimente prednosť.

Sociálna sieť vznikla ako priestor, ktorý má spájať ľudí v ich súkromnom a spoločenskom živote, ale aj v koníčkoch.

Prečítajte si tiež: Facebook mapuje svet, chce rozširovať internet Čítajte 

Osobné nástenky a skupiny združujúce záujmy používateľov mali byť hnacím motorom pre rast.

Obsah používateľov sa stráca

O tom, že vývojári sú smutní z toho, že sociálna sieť neplní svoju funkciu, informovali už veľakrát. Nepáči sa im, že obsah tvorený používateľmi sa stráca v informáciách, ktoré sú kopírované z iných zdrojov.

SkryťVypnúť reklamu

Práve jedinečnosť dát je zárukou, že primárny zdroj neochabne.

Za všetko môžu stránky, ktoré otvorili do sociálnych sietí prístup vydavateľstvám, firmám, marketingu a silnej reklame. Z Facebooku sa stal bezplatný i platený nástroj na jednoduché a nenáročné zbieranie klikov.

Algoritmy v pretlaku informácií vyberajú pre zobrazenie iba zlomok z toho, čo by sa podľa prejavených záujmov malo ľuďom zobrazovať.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Logo podcastu Dobré ráno.

Dvesto osobností žiada premenovať a zmeniť ocenenie Vedec roka.


a 3 ďalší 27m
Zakladatelia spoločnosti SurgLogs

Slovenský startup digitalizuje americké zdravotníctvo.


4. feb

Špeciálne rozhovorové vydanie podcastu Zoom s Luciou Ciglar.


a 1 ďalší 4. feb
Podcast Klik

Komentovaný prehľad technologických správ.


a 2 ďalší 4. feb
SkryťZatvoriť reklamu