TOKIO, BRATISLAVA. Detská kratochvíľa Tamagotchi sa po 21 rokoch vracia späť na trh. Vo vynovenej, zmenšenej podobe sa bude uchádzať o priazeň fanúšikov na všetkých kontinentoch.
Japonská firma sa hlási na predvianočný trh s nostalgiou starých časov.
Za 15 dolárov ponúka dôverne známu zábavku s virtuálnym zvieratkom, ktoré vyžaduje opateru i záujem. Nastavíte presný čas, zosynchronizujete svoj život s virtuálnym zverencom a budete ho sprevádzať zrodom, rastom a dospievaním.
Stále rovnaký zážitok
Zmenšením prešiel nielen formát hračky, ale aj displej, z ktorého vypadli niektoré informačné prvky.
Herný zážitok je však podľa slov výrobcu stále rovnaký - algoritmy zostali bez úprav, k dispozícii je šesť virtuálnych tvorov.
V časoch, keď je podobných hier do mobilu ako maku ide skôr o snahu upútať nie nových zákazníkov, ale podchytiť tých, ktorí by sa chceli vrátiť do minulosti.
Dopyt po retro veciach
Veľmi dobré skúsenosti majú s hernými retro-konzolami japonské firmy, ktorým sa už stalo, že nestihli pokryť dopyt svojich fanúšikov.
Firma má podľa denníka The Telegraph pripravenú do predaja jednu objemnú sériu, s dodatočnou výrobou ďalších kusov zatiaľ vraj nepočíta.
Odhaduje sa, že firma doposiaľ predala 82 miliónov zariadení na všetkých svetových trhoch.