INDIANAPOLIS, BRATISLAVA. Dvojica podvodníkov obrala Amazon o tovar v hodnote 1,2 milióna dolárov. Využívali falošné identity na objednávky a reklamačné konania, v rámci ktorých nahlasovali poškodenie alebo nefunkčnosť zakúpených výrobkov.
Reklamačné oddelenie v týchto prípadoch zabezpečilo zaslanie náhradného kusu tovaru. Na podvod pracovníci firmy prišli až vtedy, keď sa im miera reklamácií v regióne Indiany zdala neprimerane vysoká.
Následne sa do vyšetrovanie podľa BBC pustila poštová inšpekčná služba a polícia s podporou ďalších úradov.
Reklamačná stratégia Amazonu nie je ojedinelou. Rovnako funguje aj nakupovanie na eBay-i či iných službách. Vrátenie peňazí čí výmena tovaru bez vrátenia pôvodného a poškodeného je stratégiou, ktorá znižuje náklady na vybavenie problému.
Podvodnícky pár získaný tovar posúval obchodníkovi v New Yorku, ktorý ho uvádzal do predajnej siete.
O potrestaní teraz rozhodne súd. Hovorí sa o náhrade škody, pokute vo výške 500-tisíc dolárov i o väzení na 20 rokov.