Destiny 2: Vznikla nová herná klasika (prvé dojmy)

Pokračovanie jednej z najočakávanejších hier histórie opravuje chyby predchodcu a vylepšuje ho po každej stránke

Destiny 2.Destiny 2.(Zdroj: Activision)

BRATISLAVA. Destiny 2 sa stane hernou klasikou. Už po pár hodinách hrania je jasné, že pokračovanie akčnej hry z pohľadu prvej osoby od Bungie síce nevytvorí nový herný žáner, no takmer určite sa zaradí medzi remeselne najlepšie hry roka.

Hra si udržala skvelú mechanickú kvalitu z prvého dielu. Destiny 2 sa ovláda a hrá ešte o niečo lepšie. Mechanika streľby a pohybu v hre patrí medzi svetovú špičku.

Ovládanie je presné a dáva hráčovi istotu, že dokáže s postavou vykonať presne to, čo si zaumieni, čo nie je pre všetky akčné hry na konzolách samozrejmosťou.

Bungie tiež v porovnaní s prvým dielom (ktorý vyšiel v roku 2014) vylepšilo to, ako sú súboje vystavané. Hra sa pokúša vytvoriť zaujímavé bojiská, na ktorých musí hráč taktizovať a chápať možnosti nepriateľov. Väčšinou sa jej to darí lepšie ako jej predchodcovi.

Hlavný pokrok je ale v príbehu. Destiny 2 na rozdiel od jednotky už od prvého momentu buduje jasný a zrozumiteľný príbeh, ktorý rozpráva cez pomerne zaujímavé, aj keď nie obzvlášť hlboké postavy. Hráč ale chápe, čo sa snaží vykonať a prečo.

Po prvých hodinách hrania vieme povedať, že Destiny 2 je výborná hra, ktorá sa mechanicky aj remeslene najmenej vyrovná modernej aj minulej konkurencii. Ak vás lákajú akčné hry z pohľadu prvej osoby a máte radi sci-fi príbehy, oplatí sa hru skúsiť.

Na celkové hodnotenie potrebujeme stráviť viac času v otvorenom svete hry a jasne a lepšie preskúmať, ako funguje systém získavania nových predmetov. Otázkou tiež je, či budú súboje proti iným hráčom rovnako zábavné aj po niekoľkých desiatkach hodín.

Najväčšou nezodpovedanou premennou ale ostávajú takzvané raidy - náročné misie pre organizované skupiny hráčov. Tieto misie budú tvoriť základ obsahu pre vytrvalých a náročných hráčov, ktorí vo svete hry strávia desiatky hodín. Prvý raid ešte nie je dostupný.

Kompletnú recenziu hry prinesie SME po tom, ako sa odomkne prvá skupinová misia.

Medzičasom si pozrite úvodnú hodinu z hrania bez komentára. Hra sa v ďalšej časti výrazne rozširuje a otvára. Ďalšie videá pridáme v priebehu nasledujúcich dní do tohoto článku aj na YouTube kanál Sme Hráči

Načítavám video...

Pozrite si súhrn predbežných hodnotení od webov, ktoré mali pred uverejnením prístup k hre na 20 hodín hrania.

Polygon

Najmenej, čo môžem povedať, je, že to, čo som hral z Destiny 2, je veľmi sľubný začiatok. Jednoducho povedané, hra sa podobá na prvý diel Destiny bez všetkých hovadín. Zdá sa, že je to pokračovanie, ktoré Bungie potrebovalo spraviť. Nie je to od základov odlišná skúsenosť, ale oproti predchodcovi vylepšená dosť na to, aby znova pritiahla veteránov a prilákala ľudí, ktorí pôvodné Destiny preskočili. Teraz musíme čakať, či to hra ustojí.

Attack of the Fanboy

Jedna nespochybniteľná vec je úroveň kvality naprieč hrou, či už po vizuálnej stránke, art-dizajnu, kvality ozvučenia a hudby. Tu nie je Destiny 2 čo vytknúť. Každý svet pôsobí unikátnym dojmom, v ktorom sú skrývané drobné jaskyne s unikátnym stvárnením... Tón Destiny 2 vždy presne sedí s tým, čo práve v hre robíte.

Destructoid

Destiny 2 nebudí tak úplne dojem pokračovania. Skôr sa podobná na výrazne vylepšené rozšírenie, ale to nie je zlá vec. Hlavne, ak len chcete viac Destiny. Zatiaľ si hru užívam, aj keď je občas plytká. Treba však brať ohľad na to, že nevieme, ako bude vyzerať obsah určený pre vytrvalých hráčov.

Hru na hodnotenie pre SME poskytla firma Activision

Chcete dostať upozornenie na najnovší článok tohto autora?
Objednajte si notifikáciu priamo na váš e-mail.
Odoberať autora na email

Najčítanejšie na SME Tech

Inzercia - Tlačové správy

  1. Šesťročné dlhopisy teraz s výnosom až 7 % p.a.
  2. Štefánka by Pulitzer
  3. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť
  4. Reportáž: Takto sa na Slovensku vyrábajú cestoviny
  5. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu
  6. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku
  7. Šanca pre mladé talenty z oblasti umenia, vedy či športu
  8. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online
  9. Top destinácie a hotely na exotickú dovolenku v zime
  10. Stotisíc ľudí rozhodlo: Nadácia banky rozdelí štvrť milióna eur
  1. Na Slovensku sa vydáva najviac učiteľských preukazov
  2. Prihlásili ste sa ako dobrovoľník na Olympiádu v Tokiu?
  3. Šesťročné dlhopisy teraz s výnosom až 7 % p.a.
  4. Štefánka by Pulitzer
  5. Počuli ste už o integrovane pestovanej zelenine?
  6. Konferencia - EU support for research
  7. Slovensko má zasiahnuť robotizácia
  8. Viete, aké sú najlepšie možnosti sporenia pre mladých?
  9. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť
  10. Hitem jsou cyklopočítače Mio - pro zábavu i výkon
  1. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť 24 400
  2. Reportáž: Takto sa na Slovensku vyrábajú cestoviny 16 601
  3. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu 10 345
  4. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku 6 869
  5. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť 6 056
  6. Čo sa stalo s mojimi úsporami v druhom pilieri? 5 204
  7. Je lepšie menučko, alebo domáca strava? Týždeň sme varili doma 5 059
  8. Štefánka by Pulitzer 4 988
  9. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online 3 621
  10. Top destinácie a hotely na exotickú dovolenku v zime 2 912

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kiska: Fico ma chcel vydierať, aby som ho vymenoval za predsedu ústavného súdu

Prezident Andrej Kiska vysvetľoval daňovú kauzu firmy KTAG.

Dnes píše Matúš Ritomský

S Čaputovou sa môže zopakovať Mikloškova dilema

Voľby nemôžu byť chladný kalkul, ide o hodnoty. Pripomína vám to niečo?

Autorská strana Michala Havrana

Rok po vražde je Slovensko ešte surovejšie (píše Michal Havran)

Pretože smrť dvoch mladých ľudí zničila jeho svet balíčkov a večierkov.

Neprehliadnite tiež

Virtuálna realita PlayStation VR od Sony predstavuje najlepší spôsob, ako si technológiu vyskúšať.
Objavená korytnačka môže mať viac ako sto rokov.
Nákres ohybného displeja od Apple v patentovej prihláške.
Sojuz raketa a vesmírna loď MS-11 pár dní pred štartom.