SAN FRANCISCO, BRATISLAVA. Amazon sa chystá vymeniť dizajnérov oblečenia za umelú inteligenciu. Nová technológia využíva dvojicu neurónových sietí na to, aby navrhla nové dizajny podľa štýlov, ktoré odpozoruje od existujúcich úspešných modelov.
Cieľom je upútať pozornosť spotrebiteľov a ponúknuť im také dizajny oblečení, ktoré majú šancu stať sa rovnakými trhákmi, akými sú kolekcie značkových odevov. Vývoj uskutočňuje výskumnícke centrum v San Franciscu, Amazon o detailoch priveľmi nerozpráva.
Dvojica neurónových sietí funguje podľa magazínu Quartz podobne ako dizajnérsky tím. Krok po kroku striedavo hodnotí návrh podľa naučeného vkusu, aby do neho vniesla nové, atraktívne prvky. Po niekoľkých kolách hodnotenia je výstupom dizajn, ktorý by sa mal stať predmetom výroby.
Amazon dlhodobo upravuje obchodné stratégie a ladí ich tak, aby mali spotrebitelia zo spontánneho i plánovaného nakupovania príjemný zážitok. Všetko začalo s pohodlným nákupom kníh cez internet, dnes firma zastrešuje obrovský trhový segment vrátane potravín a drogérie.
Vývojári sa oblečeniu a dizajnu venujú v posledných rokoch intenzívne. Domáci asistent hodnotí módnosť oblečenia členov domácnosti a odporúča im veci ktoré sa im hodia k šatníku. Firma pred časom patentovala niekoľko inovácií, ktoré sa týkajú výroby oblečenia.
Umelá inteligencia sa však už v návrhu odevov využíva. Osvedčila sa značke Stitch Fix, kde však funguje odlišným systémom. Radí dizajnérom, na čo by sa mali zamerať a oni podľa rád upravujú navrhované modely.