SAN FRANCISCO, BRATISLAVA. Podľa správy renomovanej spotrebiteľskej organizácie Consumer Reports sa zdá, že Microsoft nenašiel dobrých výrobných partnerov pre svoje tablety a notebooky z radu Surface. Štvrtina zariadení, ktoré sa dostanú do rúk spotrebiteľov prestanú fungovať do dvoch rokov.
Do tejto kategórie spadajú zariadenia s vážnymi poruchami, akými je chyba pri zapínaní, mrznutie, náhodné vypínanie, či zlá odozva dotykového displeja. Čo zákazníci pri tuctových modeloch berú s akýmsi naučeným štandardom, pri prémiových zariadeniach sa javí byť nepríjemnosťou.
Firma podľa magazínu Mashable vyčísľuje poruchovosť zariadení naprieč celým spotrebiteľským spektrom, pričom pri zariadeniach firmy Apple vyčíslila iba 10-percentnú chybovosť v rovnakom časovom rozpätí. Poruchovosť Samsungu dosahuje 16 percent, Acer 18 ercent, HP a Asus 20, Lenovo 21. K Microsoftu sa približuje Toshiba s 24-percentnou chybovosťou.
Microsoft vyjadril nesúhlas s informáciami, ktoré sprotrebiteľská organizácia priniesla. Tvrdí, že z technickej podpory produktov má spätnú väzbu, ktorá vypovedá o tom že produkty sú rovnako spoľahlivé, ak nie spoľahlivejšie ako tie od konkurencie.
Firma sa chce naďalej produktovému radu Surface venovať, aby mala svoju vlastnú predvádzaciu platformu pre operačné systémy a aplikácie.