MOUNTAIN VIEW, BRATISLAVA. Google pripravil nový kontrolný nástroj pre vývojárov webov. Skôr, ako začne niektoré druhy inzercie blokovať v internetových prehliadačoch, chce tvorcov obsahu upozorniť na prvky, ktoré porušujú pravidlá pre lepšiu reklamu.
Nový nástroj s názvom Prehľad spokojnosti s reklamami začína v týchto dňoch hodnotiť jednotlivé weby, pričom pri každom z nich berie do úvahy samostatne webovú a mobilnú verziu.
Google s ostatnými členmi odvetvovej reklamnej skupiny vychádza pri nových krokoch z prieskumu, ktorý vyčíslil že 69 percent ľudí si inštaluje nástroje na blokovanie reklám iba preto, že ich znechutili agresívne formáty reklám.
Najviac im podľa firemného blogu prekáža obsah, ktorý sa zobrazuje vo vyskakovacích oknách. Či má rovnaký vplyv žiadosť o prihlásenie k odberu noviniek, informačný text o používaní cookies či dopyt pre avizovaní noviniek na desktope text neuvádza.
Vážnym prehreškom je vysoká hustota reklamy, ale i reklama ktorá prekrýva obsah, alebo zostáva na obrazovke trvalo pri rolovaní zvyšného obsahu.
Práve túto skupinu znechutených ľudí sa Google pokúša presvedčiť, aby prestávala použivať blokovanie reklamy. Firma to nerobí z dobrého srdca, reklama je hlavným zdrojom príjmov firmy.