SME

Google chce blokovať otravné reklamy, v prehliadačoch skúša nové nastavenia

Avizované plány si ľudia a tvorcovia webov budú môcť vyskúšať skôr, ako sa dostanú do platnosti.

(Zdroj: PIXABAY/CC)

MOUNTAIN VIEW, BRATISLAVA. Google už niekoľkokrát informoval o tom, že sa chystá od budúceho roka blokovať vo svojich prehliadačoch otravné reklamy, ktoré sú v rozpore s pravidlami inzertnej etikety.

Používatelia, ktorí na svojich mobilných zariadeniach používajú vývojársku verziu prehliadača Chrome, dostupnú pod kódovým označením Canary, si podľa magazínu Digital Trends už môžu vyskúšať, ako to bude celé prebiehať.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Experimentálny kód berie do úvahy pravidlá, ktoré technologické spoločnosti zostavili do kódexu vo svojej odvetvovej organizácii Coalition for Better Ads. Tá sa snaží vymedziť pravidlá pre formát a umiestnenie reklám tak, aby neboli motiváciou pre úplné blokovanie reklamy používateľmi.

SkryťVypnúť reklamu

Vývojárske firmy majú v pláne obslúžiť všetko vo svojich prehliadačoch, aby znechutení používatelia nesiahali po doplnkových nástrojoch na blokovanie reklamy. Práve tie oberajú o peniaze nielen reklamné siete, ale aj tvorcov obsahu, ktorí nimi čiastočne financujú svoju existenciu.

Pre aktivovanie funkcie má vývojárska verzia prehliadača vo svojich nastaveniach samostatnú položku, ktorá filter aktivuje. Jeho obsah je pevný, nedá sa určiť, na ktorých weboch či reklamách sa použije alebo nie.

Nie je vylúčené, že Google zakomponuje kód do svojich produktov s predstihom s tým, že ho prednastaví ako vypnutý.

Google

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Komerčné články

  1. Digitálne platby a poistenie pre bezstarostnú dovolenku
  2. Dizajn nového muralu v Košiciach nájdeš aj na oblečení.
  3. Ako premeniť 50 € mesačne na desiatky tisíc – VELTY portfóliá
  4. Egypt na maximum: Porovnali sme 4 obľúbené letoviská
  5. Čo by ste robili, keby ste zo dňa na deň prišli o prácu?
  6. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom
  7. TV Markíza spustila prelomový digitálny projekt TN live
  8. Nenápadná, ale výnimočná: Slovenská tyčinka s rodinným príbehom
  1. Ako premeniť 50 € mesačne na desiatky tisíc – VELTY portfóliá
  2. Dizajn nového muralu v Košiciach nájdeš aj na oblečení.
  3. Čo by ste robili, keby ste zo dňa na deň prišli o prácu?
  4. Egypt na maximum: Porovnali sme 4 obľúbené letoviská
  5. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom
  6. TIPOS spustil novú kampaň
  7. Až 37 % vodičov škodí motoru. Riešenie je prekvapivo ľahké
  8. TV Markíza spustila prelomový digitálny projekt TN live
  1. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom 9 216
  2. Až 37 % vodičov škodí motoru. Riešenie je prekvapivo ľahké 8 216
  3. TV Markíza spustila prelomový digitálny projekt TN live 7 095
  4. Prvý vajcomat na Slovensku má najlacnejšie vajcia v Bratislave 7 041
  5. Nenápadná, ale výnimočná: Slovenská tyčinka s rodinným príbehom 7 025
  6. Taxík lacnejší ako MHD? Podľa šéfa HOPINu to nedáva zmysel 4 533
  7. EURO U21 2025: S kým, kde a kedy hráme zápasy? 4 166
  8. S. Moravčík: 30-dňová záruka vianočky? Ja by som ju nejedol 3 757
SkryťZatvoriť reklamu