SME

Google chce blokovať otravné reklamy, v prehliadačoch skúša nové nastavenia

Avizované plány si ľudia a tvorcovia webov budú môcť vyskúšať skôr, ako sa dostanú do platnosti.

(Zdroj: PIXABAY/CC)

MOUNTAIN VIEW, BRATISLAVA. Google už niekoľkokrát informoval o tom, že sa chystá od budúceho roka blokovať vo svojich prehliadačoch otravné reklamy, ktoré sú v rozpore s pravidlami inzertnej etikety.

Používatelia, ktorí na svojich mobilných zariadeniach používajú vývojársku verziu prehliadača Chrome, dostupnú pod kódovým označením Canary, si podľa magazínu Digital Trends už môžu vyskúšať, ako to bude celé prebiehať.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Experimentálny kód berie do úvahy pravidlá, ktoré technologické spoločnosti zostavili do kódexu vo svojej odvetvovej organizácii Coalition for Better Ads. Tá sa snaží vymedziť pravidlá pre formát a umiestnenie reklám tak, aby neboli motiváciou pre úplné blokovanie reklamy používateľmi.

SkryťVypnúť reklamu

Vývojárske firmy majú v pláne obslúžiť všetko vo svojich prehliadačoch, aby znechutení používatelia nesiahali po doplnkových nástrojoch na blokovanie reklamy. Práve tie oberajú o peniaze nielen reklamné siete, ale aj tvorcov obsahu, ktorí nimi čiastočne financujú svoju existenciu.

Pre aktivovanie funkcie má vývojárska verzia prehliadača vo svojich nastaveniach samostatnú položku, ktorá filter aktivuje. Jeho obsah je pevný, nedá sa určiť, na ktorých weboch či reklamách sa použije alebo nie.

Nie je vylúčené, že Google zakomponuje kód do svojich produktov s predstihom s tým, že ho prednastaví ako vypnutý.

Google

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Komerčné články

  1. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  2. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  3. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  4. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  5. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  6. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  7. Kam smerujú peniaze bohatých?
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  7. Kam smerujú peniaze bohatých?
  8. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 7 716
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 7 220
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 139
  4. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 4 253
  5. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 4 022
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 2 941
  7. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 2 801
  8. Kam smerujú peniaze bohatých? 2 340
SkryťZatvoriť reklamu