SAN FRANCISCO, BRATISLAVA. Robotické vysávače firmy iRobot Corp už nebudú v domácnostiach zbierať iba prach z podláh, ale aj informácie o ich usporiadaní.
Mohli by tým prispieť k tomu, aby múdre termostaty, osvetlenia a ďalšia technika dokázali lepšie pochopiť kontext v domácnosti, o ktorú sa starajú.
So zberom dát sa chce firma podľa agentúry Reuters zaoberať s tým, že si vie predstaviť aj obchodný model pri ich sprístupňovaní technologickým spoločnostiam.
Mapovanie domácností môže byť rozhodujúcim prvkom pre ladenie zariadení. Robotický vysávač, ktorý prechádza z miestnosti do miestnosti vie spočítať ich výmery, zdokumentovať rozmiestnenie nábytku, načrtnúť pôdorys a pridať informácie nielen o výbave, ale napríklad aj o čistote. Múdry termostat tak môže brať do úvahy špecifiká domácnosti.
Na druhej strane, sú tu aj marketingové informácie, ktoré môžu byť cenné pre Facebook, Google či inzerentov. Nebudete človeku z útlej domácnosti ponúkať biliardový stôl, ak naň nemá miesto.
Rovnako neponúknete špeciálne handričky na utieranie prachu do domácnosti, kde je upratovanie na spodku rebríčka priorít.
iRobot nie je jedinou firmou, ktorá v posledných rokoch vyladila technológiu robotických vysávačov tak, aby ich bolo možné ovládať cez cloud, pričom sú vybavené kamerou pre snímanie miestnosti. LG i Samsung sa angažujú v tomto segmente rovnako intenzívne.