MOUNTAIN VIEW, BRATISLAVA. Dva roky Google v tichosti pokračoval vo vývoji múdrych okuliarov po tom, čo ich definitívne stiahol zo spotrebiteľského predaja. Zameral sa pri tom na vlastnosti, ktoré zlepšujú ich použitie v podnikovom prostredí.
Okuliare Enterprise Edition dostali do výbavy novší, výkonnejší procesor a batériu, ktorá umožňuje 8-hodinovú prevádzku na jedno nabitie.
Ide pri tom o kapacitu, ktorá postačí pre prevádzku náročnejších úloh v dátovom spojení so servermi. Len pri nepretržitom streamovaní videa klesá výdrž na 5 hodín.
Snímací čip fotoaparátu má nové 8-megapixelové rozlíšenie, WiFi modul dokáže udržať stabilnejšie spojenie na miestach so slabším pokrytím a zmenou prešiel aj spôsob upínania k rámu, ktorý umožňuje lepšie spojenie s dioptrickými okuliarmi.
Zmeny sa však týkajú aj samotného dizajnu. Ten bol upravený tak, aby bolo celodenné nosenie v práci pohodlnejšie. Google ladil produkt pre svojich vývojárskych partnerov, okuliare boli v utajenej testovacej prevádzke v niekoľkých podnikoch.
Špeditéri, lekári a konštruktéri pomáhali ladiť technológiu pri svojej práci. Google vidí obchodný potenciál práve v tomto segmente. Príkladom je firma DHL. Špeditér má neustály prehľad o svojom doručovacom pláne na displeji, nemusí neustále pracovať s papiermi a listovať doručovacie protokoly.
Podobné je to aj pri práci v medicínskom prostredí, kde potrebné informácie vstupujú do zorného uhla bez toho, aby ruky boli zamestnané listovaním v dokumentácii. Cenu Google podľa BBC neprezradil, svoje plány však avizovala nemecká vývojárska firma Ubimax. Tá plánuje pri svojich softvérových riešeniach účtovať zákazníkom za okuliare približne 1500 eur.