SME

Sci-fi vo vozidlách, Intel dá autopilotom ľudskú tvár

Je hlavné, aby sa ľudia cítili bezpečne a príjemne. Palubný počítač musí s pasažiermi komunikovať.

(Zdroj: Intel)

PHOENIX, BRATISLAVA. Môže to byť nepríjemná predstava. Sedíte vo vozidle, ktoré sa potichu rozhoduje podľa svojich algoritmov, a to bez akéhokoľvek kontaktu s cestujúcimi.

Intel preto pracuje na novom používateľskom rozhraní, ktoré má premostiť svet ľudí a technológií.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Hľadá spôsob, ktorým by autopilot autonómneho vozidla mohol nenútene komunikovať s pasažiermi.

Vedieť sa dohovoriť s autom

Je príjemné, ak môžete na mape sledovať naplánovanú trasu a bod, ktorý zodpovedá aktuálnej polohe vozidla. Vtedy vám nenapadne premýšľať o zlyhaní systému.

SkryťVypnúť reklamu

Technologická spoločnosť teraz testuje autopilota, ktorý podobne ako Siri či Alexa hlási spomalenie a zastavenie pri strete s chodcom a podobne informuje o všetkých udalostiach, o ktorých by sa cestujúci inak rozprávali s vodičom.

Cieľom je podľa magazínu CNet vyladiť systém tak, aby nepôsobil obťažujúco a umelo. Dôležité je, aby cestujúci vedeli, čo sa práve deje.

Viac ako o technológie v novej štúdii Intelu rozoberá, ako ľudia na manévre, informácie a podnety vozidla reagujú. Chce navrhnúť komunikačný rámec, ktorý berie do úvahy bezpečnosť, pohodlie, dôveru a istým spôsobom i moc nad jazdou samotnou.

Cítiť sa dobre

Vývojári očakávajú, že s nasadením technológií vzniknú nové situácie, na ktoré sa treba pripraviť. Pasažier môže zmeniť alebo doladiť trasu jazdy alebo prikáže kdesi zastaviť.

SkryťVypnúť reklamu

Ak k tomu pridáte vyhodnocovanie emócií z tvárí pasažierov či schopnosť reagovať na ich hlasové povely alebo gestá, stojíte pred novým používateľským rozhraním. Môže intuitívne udržiavať kontakt s pasažierom.

K počítačom máme myši, v mobiloch ťukáme na displej, pri autách však zatiaľ všetci pracovali iba na tom, aby palubný počítač so senzormi správne rozhodol, kedy má zrýchliť, spomaliť, zabočiť alebo zastaviť.

Nik nevenoval pozornosť tomu, aby sme sa s technológiami cítili bezpečne a príjemne.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Sklamaní voliči Matovičovej vlády sa nevzdali a vybrali si (najmä) Ivana Korčoka.

Fico je silný len vtedy, keď ostatní mlčia.


Premiéra Roberta Fica (Smer) vítajú v Galante na výjazdovom rokovaní vlády v čase volebnej kampane k voľbe prezidenta

Pellegrini cez šéfa Aliancie láka Maďarov. Ten podrazil vlastnú stranu.


a 1 ďalší
Reálna tvar muža a jeho deformovaná tvár, tak ako ju videl pacient so vzácnou poruchou zrakového systému.

Viktor Sharrah si myslel, že sa zbláznil.


Štefan Harabin.

Za vyjadrením je Jureňa, Harabin ho okamžite zbavil funkcie.


Neprehliadnite tiež

Reálna tvar muža a jeho deformovaná tvár, tak ako ju videl pacient so vzácnou poruchou zrakového systému.

Viktor Sharrah si myslel, že sa zbláznil.


Ilustračná fotografia.

Vaše telo sa ochladzuje, nie zohrieva - a vy to necítite.


a 1 ďalší
Ilustračné foto.

Nález baktérie vedci označili za mimoriadne vzácny objav.


TASR

Týždenný podcast o novinkách z vedy.


a 3 ďalší
SkryťZatvoriť reklamu