MOUNTAIN VIEW, BRATISLAVA. Google chce zastaviť reklamy, ktorých načítanie spomaľuje webové stránky. Firma do svojej reklamnej siete nasadzuje nový druh kompresie. Ten je o 15 percent efektívnejší, ako štandard gzip, ktorý sa používa na stlačenie obsahu internetových stránok.
Algoritmus Brotli bude nasadený v plnom rozsahu v maximálnej možnej miere. Google očakáva, že niektoré z reklám zaberú pri prenose dát i 40 percent doterajšieho objemu. To môže byť praktické nielen pre odľahčenie dátových infraštruktúr, ale aj pre rýchlejšiu odozvu pri surfovaní na mobiloch.
Účinnú kompresiu podporujú podľa magazínu Digital Trends takmer všetky internetové prehliadače - Chrome, Edge, či Firefox. Podpora však chýba v prehliadači Safari firmy Apple. Google v posledných mesiacoch ohlásil viacero iniciatív, ktoré sa reklamného priestoru týkajú.
Všetky zmeny prebehnú mimo priameho pohľadu používateľov. Zmení sa len spôsob, akým servery zabalia reklamu predtým, ako ju odošlú na žiadosť internetového prehliadača.
Tou najvýznamnejšou je pripravované blokovanie reklám v prehliadači Chrome. Ten začne od budúceho roka blokovať všetky reklamy, ktoré necitlivo zasahujú do obsahu webových stránok.
Ide o vyvrcholenie spoločnej snahy technologických lídrov, ktorí chcú zastaviť trend úplného blokovania reklám doplnkami.
Namiesto toho chcú do praxe vniesť etické normy a pravidlá, ktoré zabránia tomu aby bola reklama príliš nepríjemná.