ŠTOKHOLM, BRATISLAVA. Nákupy bez sklamaní a nové pokušenia - to je nová stratégia nábytkárskeho gigantu IKEA, ktorý v spolupráci s firmou Apple chystá nové nástroje pre svojich zákazníkov.
Všetky kusy nábytku si vo svojej domácnosti budete môcť vyskúšať skôr, ako si doveziete škatule so stavebnicou.
Apple podľa magazínu Alphr vytvorí technologické zázemie, pre ktoré IKEA zdigitalizuje svoju ponuku nábytku.

Ľudia si potom pomocou aplikácie budú môcť v zmiešanej realite vyskúšať kúsky z katalógu priamo vo svojej domácnosti.
Aplikácia má zaistiť nielen vernú interpretáciu umiestnenia v priestore s precíznosťou na každý milimeter, ale aj prezradiť ako v skutočnosti budú rôzne druhy povrchov a materiálov na zvolenom mieste vyzerať.
Aplikácia vyhodnotí smer a intenzitu dopadania svetla, aby vzhľad prispôsobila skutočným podmienkam.
Hneď má byť jasno v tom čo, je príliš malé, neprirodzene tmavé, alebo nevkusné, hoci v katalógu sa javí byť všetko lákavé.
IKEA v minulosti jemne do sveta zmiešanej reality prenikla, keď zopár svojich produktov v katalógu vybavila digitálnymi modelmi pre aplikáciu.
Obe firmy vidia v technológii veľkú príležitosť, hoci bude viazaná na zariadenia firmy Apple, ktoré sú iba jednou z možností na trhu.