Piatok, 4. december, 2020 | Meniny má Barbora, BarbaraKrížovkyKrížovky

NASA oznámila nález desiatich nových exoplanét, môže sa na nich nachádzať život

Počet planét mimo našej Slnečnej sústavy, ktoré sa nachádzajú v obývateľnej zóne, stúpol na 49.

Výskyt planét nachádzajúcich sa v obývateľnej zóne je veľmi častý. Výskyt planét nachádzajúcich sa v obývateľnej zóne je veľmi častý. (Zdroj: TASR/AP)

WASHINGTON. Americký Národný úrad pre letectvo a vesmír (NASA) oznámil v pondelok nález desiatich nových exoplanét, na ktorých by sa mohol nachádzať život podobný tomu, aký poznáme na našej Zemi.

Počet objavených planét mimo našej Slnečnej sústavy, ktoré sa nachádzajú v takzvanej obývateľnej zóne - teda v takej vzdialenosti od ich hviezdy, v ktorej je možná existencia života - tak po dnešku stúpol na 49. Informuje o tom agentúra AP a independent.co.uk.

Štyri roky zbierania dát

Podľa Maria Pereza, predstaviteľa NASA, ktorý o náleze informoval, najnovšie zistenia znamenajú, že vo vesmíre "asi nie sme sami".

Štyri roky zbierania dát o exoplanétach totiž podľa neho ukazujú, že výskyt planét nachádzajúcich sa v obývateľnej zóne je veľmi častý.

Číslo 49 potenciálne obývateľných planét samozrejme nie je konečné, keďže doterajší prieskum sa sústredil len na malý zlomok vesmíru.

V obývateľnej zóne

Všetkých desať nových kandidátov na mimozemský život má podľa NASA pevný povrch, "správnu" veľkosť, obieha hviezdu veľkosti približne rovnakej ako naše Slnko a nie je od nej ani príliš ďaleko, ani príliš blízko.

Otázka je, či je na nich voda, keďže to je ďalšia podmienka života, ako ho poznáme na Zemi. To, že planéta sa nachádza v obývateľnej zóne, by však okrem iného malo zaručovať, že ak je na nej voda, nachádza sa tam aj v kvapalnom skupenstve.

Celkový počet kandidátov na exoplanéty, objavených teleskopom Kepler, tak po nálezoch oznámených v pondelok stúpol na 4034, z nich 2335 už bolo definitívne potvrdených ako exoplanéty.

Exoplanéty, Planéty

Minister financií Eduard Heger (OĽaNO).
Minister dopravy Andrej Doležal.

Koronavírus na Slovensku: Vláda mimoriadne rokuje o otváraní škôl, PCR testy odhalili dvetisíc nakazených (minúta po minúte)

PCR testy na Slovensku odhalili už viac ako 111-tisíc nakazených. Pandémia Covid-19 si doteraz vyžiadala 957 obetí.

Alena Zsuzsová.

Premenlivá hnusoba

Igor Matovič tvrdí, že do roztrhania tela bojuje s hnusobou a všetko podriaďuje snahe poraziť ju.