Google vie, či ste v obchode nakúpili, čo ste videli v reklame na webe

Nové analytické nástroje sledujú v dátach vaše nákupné správanie.

(Zdroj: PIXABAY/CC)

MOUNTAIN VIEW, BRATISLAVA. Ráno ste si pri čítaní správ všimli reklamný banner na záhradný gril. Následne ste k nemu cez mobil vyhľadali referencie používateľov. A na rodinnom nákupe ste neodolali, zamierili do predajne a gril si kúpili. Platili ste kartou.

Takto vyzerá správa novej analytickej technológie, ktorú sa chystá sprístupniť svojim inzerentom internetový gigant Google.

Volá sa Google Attribution a jej úlohou bude vyhodnocovať efektívnosť reklamy za hranicami internetu. Ak používateľ uskutoční fyzický nákup, inzerent sa o tom v tabuľkách dozvie.

Článok pokračuje pod video reklamou

Nejde však o nazeranie do súkromia, skôr o akési dolovanie informácií, ktorými Google dlhodobo disponuje. Firma sa netají, že má prehľad o 70 percentách elektronických platieb. Hoci pozná iba sumu, dokáže vytušiť, čo sa odohralo.

Identita zväzuje

Informácie z reklamných systémov, vyhľadávačov, mobilných služieb Androidu, e-mailovej prevádzky a platobných brán majú obrovský potenciál.

Ak sú previazané digitálnou identitou, algoritmy dokážu vytušiť, že medzi zobrazenou reklamou, zvedavým vyhľadávaním, návštevou obchodu a sumou, ktorá by zodpovedala hodnote tovaru, môže existovať súvislosť.

Google sa snažil prekročiť v reklamnom priestore hranice internetu už v roku 2014. Práve vtedy pre inzerentov sprístupnil analytiku, ktorá hodnotí, či sa ľudia zaujatí reklamou dostali do predajne inzerenta, alebo nie.

Teraz podľa BBC pribudne aj informácia o tom, či zaujatie reklamou vyústilo do fyzického nákupu. Všetko prebieha anonymne, výsledky sa premietajú iba do čísel a kategórií. Novinku ponúkne Google najskôr na domácej pôde v USA.

Nástrahy budúcnosti

Ako Google vytuší, že ste si kúpili práve spomínaný gril? Ak do predajne zvyčajne nechodíte alebo v nej pri nákupe miniete zvyčajne oveľa nižšiu sumu, dá sa predpovedať, že vaše správanie bolo výsledkom internetového postupu.

Strážcovia súkromia však upozorňujú, že firmy v poslednej dobe pritvrdili a začínajú čoraz intenzívnejším spôsobom spracúvať dáta, ktoré z elektronických služieb zozbierajú. Mnohí by na to mohli nazerať ako na narušovanie súkromia.

V súčasnosti sa neočakáva, že by Google spustil rovnakú službu v Európe. S najväčšou pravdepodobnosťou by narazil na bariéry, regulácie a pokuty.

Aj americkí používatelia však môžu zabrániť vo využívaní ich osobných dát. Stačí, aby si vypli personalizáciu zobrazenej reklamy, pod ktorú spadajú všetky analytické nástroje.

Taktiež môžu kedykoľvek mazať históriu dát, ktoré súvisia s ich fyzickým pohybom.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Tech

Inzercia - Tlačové správy

  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 34 630
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 23 039
  3. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 17 188
  4. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 14 503
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 890
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 285
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 5 233
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 533
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 696
  10. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 2 680

Téma: Google


Článok je zaradený aj do ďalších tém Internet

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Prísne tajné. Ako sa zrodila najhoršia zbraň v dejinách

Ako sa vznikla najhoršia zbraň ľudstva.

SVET

Únia zatvára hranice. Opúšťa tým myšlienky Schengenu

Z núdzových opatrení sa stávajú dlhodobé.

ŠPORT

Sagan skončil v štrnástej etape štvrtý, po skvelom závere vyhral Fraile

Opäť zvýšil náskok v bodovacej súťaži.

Neprehliadnite tiež

Čo robiť, aby sa vám v lete neprehrieval telefón

Nedávajte telefón do mrazničky.

Podcast Klik

Klik: Prečo sa ľudia nechávajú očipovať

Prehľad technologických správ týždňa.

PODCAST ZOOM

Zoom: Globálne otepľovanie ukázali cyklistické preteky

Čo nám cyklistika hovorí o zmene klímy.