MENLO PARK, BRATISLAVA. "Šokujúce. Facebook sa rozhodol skoncovať so správami podobnými tej, ktorú práve čítate!"
Nová technológia bude využívať princíp triedenia pošty. Senzácie, zavádzajúce ponuky a klamy pre kliknutie na sociálnej sieti budú smerovať do smetného koša.
Nový algoritmus bude filtrovať spravodajstvo. zanalyzuje nadpisy správ, a vypustí tie, ktoré nie sú dosť dôveryhodné.
"Keď to uvideli, zmrzla im krv v žilách" - expresívne slová a zamlčaný predmet sú štandardnou taktikou pre pritiahnutie pozornosti. Podobný kontext, vetné skladby a modelové konštrukcie, ktoré majú motivovať ku kliknutiu sa stratia z dohľadu.
Tím, ktorý na trénovaní filtrov pracuje analyzoval tisíce titulkov, aby z nich vytiahol osvedčené a neustále sa opakujúce vzory. Algoritmy takéto príspevky úplne nezablokujú, ale budú ich penalizovať zlým hodnotením pre ďalšie algoritmy. I napriek vysokému zdieľaniu a lavínam lajkov sa tak môže stať, že príspevky sa predsa len prestanú zobrazovať.
Spravodajstvo má prinášať informačnú hodnotu a tak to podľa magazínu Digital Trends Facebook aj začína vidieť. Firma sa obáva toho, že ak svoj obsah neustráži, môže stratiť reputáciu osvedčeného spravodajského kanála.
Facebook sa dlhodobo bráni cenzorským technológiám, v posledných rokoch však ustupuje tlaku vlád, aby umravnil obsah v sieti.
Vedenie musí hľadať rovnováhu medzi rastom a spoločenskou akceptovateľnosťou.