MENLO PARK, BRATISLAVA. Už od polovice júna chce Facebook zabávať svojich používateľov televíznym obsahom. Firma v posledných mesiacoch významne investovala do televíznej tvorby, ktorá má svojou exkluzivitou pritiahnuť pozornosť internetistov.
Hovorí sa o dvoch formátoch. Prvým sú videoklipy v dĺžke trvania päť až desať minút. Tie by sa na sociálnej sieti mali objavovať denne, aby u používateľov vytvorili pravidelný návyk pre televíznu kratochvíľu.
Druhý formát bude dlhší a nemal by sa líšiť od populárnych televíznych seriálov či relácií. V tomto prípade už ide o obsah, do ktorého bude Facebook vkladať aj reklamy. Na jednej strane pritiahne používateľov, na druhej vytvorí priestor pre financovanie reklamou.
Facebook sa podľa magazínu Business Insider snaží nezameškať v konkurenčnom boji žiadnu príležitosť a preto dynamicky kopíruje úspešné funkcie a služby, ktoré sa nesú naprieč odvetvím.
Amazon, YouTube či Snap ukázali, že práve videoobsah je atraktívnym pre pasívny konzum a lojalitu internetistov. Ľudia ho uprednostňujú pred obrázkami a textami nielen na počítačoch, ale aj na malých obrazovkách smartfónov.
Facebook sa vo svojej novej iniciatíve sústredí hlavne na mladšie vekové kategórie.