Facebook bude predpovedať, kam sa chystáte pozrieť

Nie je zložité natočiť 360-stupňové videá. Oveľa náročnejšie je dáta v reálnom čase dopraviť k divákovi.

(Zdroj: PIXABAY/CC)

MENLO PARK, BRATISLAVA. Pohodlne sa usadíte, dáte si pred oči headset virtuálnej reality a ponoríte sa do nových zážitkov pri sledovaní 360-stupňového videa. Kým aktívne sledujete streamovaný obsah, Facebook sa snaží odhadnúť, ako sa v najbližších sekundách zachováte.

Vývojári pracujú na novej technológii, ktorá má zladiť obmedzené kapacity internetových prípojok s vysokými nárokmi nového formátu videí. Algoritmy sa v každom okamihu snažia zistiť, ktorá časť scény vás v najbližších zlomkoch sekundy bude zaujímať.

Článok pokračuje pod video reklamou

Cez pomalú linku nie je možné preniesť 360-stupňovú panorámu videa v plnom rozlíšení. Preto treba vyberať iba tie časti a v takej kvalite, aby mal používateľ zo sledovania čo najmocnejší zážitok. Zareagovať vo chvíli, keď človek otočí hlavou je už neskoro.

Preto podľa magazínu Engadget vedci vyvíjajú matematické modely, ktoré sa snažia správanie divákov odhadnúť. Analyzujú obrázok po obrázku a vyhľadávajú atraktívne časti scény, aby vedeli predpovedať, kam sa bude chcieť divák pozrieť.

Ak sa táto informácia skombinuje s výrezom videa ktoré človek sleduje, nie je nemožné odhadnúť, na ktorú časť scény uprie pozornosť v najbližších chvíľkach. Servery preto môžu s predstihom odoslať také bloky dát, ktoré budú skutočne aj využité.

Zatiaľ sa vývojárom podarilo vďaka dobrým predpovediam zvýšiť kvalitu zobrazovaného videa o 39 percent. S čoraz intenzívnejším nasadzovaním technológie sa budú musieť s rovnakým problémom popasovať všetky firmy.

Internetové prípojky naberajú na kapacite iba pozvoľna a niekedy sa stáva, že pri streamovanom videu s vysokým rozlíšením nemajú v špičke dostatočnú priepustnosť. Pri 360-stupňovom streamovanom obsahu treba pracovať s niekoľkonásobne vyšším objemom dát. Nová technológia má pomôcť v tom, aby sledovanie prebiehalo hladko.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Tech

Inzercia - Tlačové správy

  1. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  2. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 32 241
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 21 535
  3. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 20 806
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 10 594
  5. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 9 023
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 6 589
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 4 636
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 668
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 807
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 214

Téma: Virtuálna realita


Článok je zaradený aj do ďalších tém Facebook, Sociálne siete

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Sagan vie, že vyhrá. Len musím prísť do Paríža, hovorí

Slovák má na čele bodovacej súťaže už prakticky nedostižný náskok.

Neprehliadnite tiež

Čo robiť, aby sa vám v lete neprehrieval telefón

Nedávajte telefón do mrazničky.

PODCAST ZOOM

Zoom: Globálne otepľovanie ukázali cyklistické preteky

Čo nám cyklistika hovorí o zmene klímy.