SME

Facebook chce čítať vaše myšlienky, nahradí tak klávesnicu

Ak sa cieľ podarí dosiahnuť, bude z toho najpohodlnejšie písanie s úplným súkromím.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: PIXABAY/CC)

MENLO PARK, BRATISLAVA. Dáte si na hlavu čelenku, v mysli nadiktujete správu a počítač ju odošle bez toho, aby ste museli prsty položiť na klávesnicu. Takto vyzerajú odvážne ambície Facebooku, ktoré sa ukrývajú za projektom Silent Speech.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Podľa magazínu International Business Times, 60-členný vývojársky tím pracuje na projekte, ktorý sa snaží nájsť nové spôsoby komunikácie s počítačmi. Cieľom je zdokonaliť existujúci systém diktovania, od ktorého sa očakáva rýchlosť sto slov za minútu.

Firme nejde o to, aby našla cestu k čítaniu spontánnych myšlienok. Odhaduje sa, že ľudský mozog vyprodukuje za jedinú sekundu toľko dát, ktoré by sme mohli prirovnať k štyrom celovečerným filmom v HD kvalite. Súčasný hardvér pre ich čítanie však možno prirovnať k zastaraným modemom z 80-tych rokov.

SkryťVypnúť reklamu

Technológia sa snaží po vzore ovládania mysľou zameriavať iba na cielený diktát, pri ktorom vedomie cielene tvorí slová a vety určené pre komunikáciu. Je to podobné, ako keď píšete na klávesnici písacieho stroja či počítača. V hlave prebieha diktát, ktorý sa zručnosťou mení na pohyby prstov na klávesnici.

Hoci má tím pred sebou kopu práce kým dosiahne vytúžený cieľ a vyvinie hardvér, ktorý by mohol preniesť technológiu do všedného života, vývojári sú presvedčení o tom, že ide o užitočnú prácu.

Naša komunikácia s počítačmi sa za posledné desaťročia primálo zmenila, aby bola prirodzenou. Získali sme nové návyky pre pohotové ovládanie techniky, technika samotná sa však nášmu spôsobu bežnej komunikácie a interakcie s okolím primálo prispôsobila.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu