TOKIO, BRATISLAVA. Populárna japonská hračka z 90-tych rokov sa vracia späť na scénu. Firma Bandai na domáci trh opäť uvádza Tamagoči a rozdúchava nostalgické spomienky na časy, keď počítačové hry ešte neboli kratochvíľou v mobiloch.
Hoci sa tejto legendy do roku 2010 predalo na svetových trhoch viac ako 76 miliónov kusov, zdá sa že ľudia sa radi vracajú do zabudnutých časov. Starať sa o stvorenie, ktoré sa vyliahne z vajíčka, je zábava, ktorá nepotrebuje veľa času, snahy ani pozornosti.
Všetko prebieha v jednoduchej dobovej grafike, opäť sú v hre rovnaké, osvedčené algoritmy. Len objem zariadenia sa vďaka miniaturizácii elektroniky o malý kúsok zmenšil. Cena je podľa magazínu The Daily Dot 2000 jenov, čo je približne 17 eur.
Hračka sa napriek svojej jednoduchosti a nevinnosti stala svojho času predmetom kritiky. Prvé verzie firmvéru považovali poldňovú odmlku starostlivosti za dostatočnú pre úmrtie virtuálneho zvieratka. Žiaci preto svojich miláčikov nosili do škôl, aby sa o ne pri dopytoch a pípaní starali, čím však narušovali vyučovanie.
Či má firma ambície expandovať do ďalších krajín, zatiaľ neuvádza. Všetko závisí na tom, ako sa módna vlna premietne do života.