Technológia zmení otravnú reklamu na vizuálny smog

Hoci reklama zostáva na stránkach, vďaka zmene grafiky ju budete ignorovať.

SAN FRANCISCO, BRATISLAVA. Nová technológia odhaľovania reklamy sa namiesto vyhľadávania známych fragmentov kódu a odkazov na reklamné siete zameria na obsah a formáty reklamných prvkov.

Za projektom Perceptual Ad Blocker stoja akademici z Princetonskej a Stanfordovej univerzity, ktorým sa podarilo zdokonaliť doterajšie systémy na blokovanie reklám. Už nie je potrebné vedieť, kde sa inzeráty skrývajú, akým spôsobom sú vkladané na stránky či akú majú podobu.

Algoritmy sa majú správať podobne ako pozorný a analyticky zmýšľajúci človek. Vyhľadávať budú prvky, ktoré upozornia na reklamu - bez ohľadu na to, akú má podobu.

Prekryť reklamu

Prevádzkovatelia webov sú povinní na reklamný obsah čitateľa upozorniť. Robia tak pomocou textových návestí, ktoré identifikujú reklamu, inzerciu či sponzorovaný obsah.

Tieto návestia algoritmus zachytí a postará sa o zmenu formátu konkrétnej časti stránky.

Obsah prekryje bielou plochou a ponechá ho na mieste. Používateľ sa môže sám rozhodnúť, či sa mu reklama zobrazí v pôvodnom formáte.

Experimenty podľa magazínu Engadget odhalili, že nová technológia je pri označovaní reklám úspešnejšia ako dlhoročné softvéry, ktoré rokmi naberali na objeme a zložitosti.

Tým, že sa vylúčili všetky filtre a vyhľadávacie pravidlá, všetko funguje rýchlejšie, intuitívnejšie a spoľahlivejšie.

Nové druhy reklám?

Pre Facebook, ktorý v poslednom čase intenzívne pracoval na tom, aby reklamu čo najlepšie zamaskoval medzi bežný obsah, to môže znamenať nepríjemnú budúcnosť.

Jedinou ochranou proti odhaleniu reklamy tak bude vkladať ju medzi ostatný obsah - a to bez označenia. To by však znamenalo porušenie pravidiel, ktoré sa na mediálny priestor vzťahujú.

Najčítanejšie na SME Tech


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  3. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  4. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  5. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  6. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  7. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  8. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  9. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  10. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  1. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  2. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  3. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  4. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  5. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  6. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  7. Univerzita vyTVORená nápadmi študentov!
  8. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 18 886
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 4 755
  3. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 2 899
  4. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 2 776
  5. Kedy sa refinancovanie oplatí? 2 253
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 2 116
  7. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 1 880
  8. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 1 751
  9. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 340
  10. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 284