BRATISLAVA. IT na technologicky špičkovej úrovni sa dá robiť aj u nás. Ukázali to účastníci druhého ročníka medzinárodnej vedecko-technologickej výstavy CESCG EXPO’17, ktorá sa konala v pondelok v priestoroch Smolenického zámku. Svoje programy predstavilo 10 firiem a 3 univerzitné projekty zo Slovenska, Česka, Poľska a Rakúska.
CESCG (Stredoeurópsky seminár počítačovej grafiky) sa zameriava hlavne na počítačovú grafiku, virtuálnu realitu, tvorbu hier a vedeckú vizualizáciu. Je určený najmä pre študentov technologických oborov, grafikov a vedcov, no interaktívna výstava zaujme aj laika.

Kľúčové slovo je imerzívnosť
Virtuálna realita je stále jedna z najdiskutovanejších technológií súčasnosti. Neodmysliteľnou súčasťou VR priemyslu sú počítačové hry. Rakúsky tím z firmy Black Cell sa snaží vo VR vytvárať dobrodružné hry vo veľkolepých prostrediach. Výsledkom je svet, v ktorom sa dá ľahko stratiť.
Slovenská firma GrandPANO ukázala využitie VR v marketingu, vzdelávaniu, ale aj v zdravotníctve. V súčasnosti sa snažia vyvinúť VR programy, ktoré by sa dali využiť pri liečení fóbií. „Pri takomto spôsobe máme nad procesom najväčšiu kontrolu a môžeme napríklad veľmi jednoducho ovládať náročnosť a intenzitu,“ povedal šéf spoločnosti spoločnosti Ivan Daško.

Nástroje pre umelcov
Každý grafický program má svoje limity, čo vytvára nekonečný priestor na vývoj nových. Podľa filozofie je pri navrhovaní programov kľúčová dôkladná komunikácia s užívateľmi, teda umelcami a grafickými dizajnérmi.