Štvrtok, 22. október, 2020 | Meniny má SergejKrížovkyKrížovky

Sonde Cassini dochádza palivo, zhorí v atmosfére Saturnu

Manéver začne na konci apríla, bude trvať päť mesiacov.

Načítavam video...

Objektív je špeciálna rubrika, v ktorej predstavujeme zaujímavé snímky či videá zo sveta vedy a technológií.

Po dvadsaťročnej vesmírnej ceste a trinástich rokoch sledovania Saturnu a jeho mesiacov, dochádza sonde Cassini palivo. Misia z okolia Saturnu sa blíži ku koncu, no čaká ju ešte posledné veľké finále.

V stredu 26. apríla sonda po prvýkrát vletí do priestoru medzi planétou Saturn a jej prstencami, aby o päť mesiacov neskôr mohla zhorieť v atmosfére plynného obra. Jedinečný manéver ukázala americká vesmírna agentúra NASA v ilustračnom videu.

"Žiadna kozmická loď nikdy nevstúpila do tejto jedinečnej oblasti, ktorú my prekročíme až dvadsaťdvakrát," píše v tlačovej správe Thomas Zurbuchen, vedúci oddelenia pre vedecké misie NASA.

Cassini počas trvania misie urobila mnoho výnimočných objavov. Objavila oceán pod ľadovým povrchom mesiaca Enceladus či moria z tekutého metánu na mesiaci Titán.

"To, čo sa dozvieme z odvážnej poslednej obežnej dráhy Cassini rozšíri naše znalosti o tom ako vznikajú a vyvíjajú sa plynné obry a planetárne systémy všade vo vesmíre. Je to skutočný objav až do samého konca," dodáva Zurbuchen.

NAKA zadržala špeciálneho prokurátora Dušana Kováčika.

Koronavírus: Na Slovensku potvrdili 17 úmrtí, Česko pokračuje v rekordoch (minúta po minúte)

Celkový počet nakazených na Slovensku dosiahol číslo 33 602. Pandémia Covid-19 si doteraz vyžiadala 115 obetí.

Odberové miesto na testovanie pacientov na ochorenie COVID-19 pred Infekčným pavilónom na Kramároch.
Pacientov s covidom budú musieť zrejme zakrátko voziť do iných nemocníc, lebo bojnická bola v utorok už plná.

Zázrak v parlemente

Záborská, pevne sa spoliehajúca na hlasy fašistov, už videla svoje obmedzenie interrupcií ako hotovú vec.