MENLO PARK, BRATISLAVA. Možno aj vy patríte medzi vyvolených používateľov sociálnej siete Facebooku, ktorým sa v používateľskom rozhraní objavila nová ikona rakety. Vývojári postupne nasadzujú experimentálnu funkciu, ktorá sprístupní nový obsah.
Za novinkou sa ukrývajú algoritmy, ktoré sa snažia prihliadať na záujmy používateľa. Vyberajú články, fotografie a videá podľa záujmov používateľa a vďaka nim by sa mohol dostať k obsahu, ktorý mu sociálna sieť zvyčajne neukazuje.
Cieľom Facebooku je ponúknuť obsah aktívnym používateľom, pre ktorých môže byť štandardné nastavenie príliš stručné. Sociálna sieť totiž triedi správy a príspevkov tak, aby zobrazovala iba tie najzaujímavejšie - to však neraz znamená, že často narážate na rovnaké príspevky.
Práve to sa podľa magazínu Cnet snaží riešiť nový informačný modul. Ponúka záplavu noviniek, pričom ohľad berie nielen na záujmy, ale i na príspevky sledované vašimi priateľmi. Facebook od novinky očakáva nielen viac času stráveného času, ale aj nový priestor na umiestňovanie reklám.
Novinka prichádza krátko po nasadení funkcie Facebook Stories. Umožňuje zdieľať 20-sekundové videoklipy na časovej osi po vzore Snapchatu.