SANTA CLARA, BRATISLAVA. Je to značka, ktorá od roku 1995 výrazne formovala svet vyhľadávačov a freemailových služieb. Ak sa však Yahoo spomenie v dnešnom kontexte, najčastejšie sa hovorí o ekonomickom prepade firmy či o rozsiahlom úniku dát.
Americký Verizon, ktorý teraz spoločnosť preberá, však podľa magazínu Business Insider informoval, že značku Yahoo s najväčšou pravdepodobnosťou potlačí do úzadia. Hoci ide o jednu z ikon technologického sveta, činnosť firiem Yahoo a AOL zlúči pod spoločnú značku - Oath.
Verizon Communications totiž kupuje technologické torzo firmy Yahoo za 4,5 miliardy dolárov, zvyšok sa má transformovať na holdingovú spoločnosť Altaba.
Nová značka Oath má zastrešovať viac ako 20 samostatných internetových značiek v jednotnom portfóliu. Majú prejsť modernizáciou, premenou a zaviesť nový prístup k používateľovi. Môže sa preto stať, že Yahoo sa o nejaký čas definitívne stratí z povedomia.
Firma však značku úplne neutopí a ponechá si ju vo svojom portfóliu. Uvažuje o segmente predaja inzercie, kde má stále dobré meno.
Verizon chce intenzívne pracovať na zviditeľňovaní novej značky od leta tohto roka.