MOUNTAIN VIEW, BRATISLAVA. Je to obrovská výzva, ktorú technologické firmy riešia s obrázkami niekoľko desaťročí. Vyjadríte slovami svoju predstavu a vyhľadávač nájde všetky obrázky, ktoré zodpovedajú vášmu popisu.
Čo v posledných rokoch čoraz šikovnejšie funguje vo svete fotografií, sa Google chystá nasadiť do sveta videí. Predstavil algoritmy, ktoré dokážu každú časť scény vo videoklipe popísať kľúčovými slovami.
Znamená to, že ak zatúžite po obrázkoch, kde salamandra uniká pred lesným predátorom, Google vám nájde všetky sekvencie a nastaví vás na ne v konkrétnych videoklipoch.
Novinku s názvom Video Intelligence predstavila firma podľa magazínu Mashable vývojárom vo forme API rozhrania, ktoré môžu využiť pre svoje projekty. Google dúfa, že sa jej v živej prevádzke podarí zdokonaliť technológiu natoľko, aby sa stala bežným používateľským štandardom.
Multimediálne dáta sú pre katalogizovanie a vyhľadávanie oveľa tvrdším orieškom ako texty. Ak k nim chýbajú detailné popisky obsahu, vyhľadávače sa môžu spoľahnúť iba na svoje schopnosti pri identifikácii obsahu.
Nikoho nepohorší, ak si vyhľadávač obrázkov pomýli tvár s ananásom. V prípade videa sa však každý klip skladá z tisícky jednotlivých snímok, ktoré okrem obsahu samotného vyjadrujú aj vzťahy a pohyb objektov.
Google všetko rieši menovkami, kde ku každej z nich prikladá aj percentuálnu pravdepodobnosť zhody.