BRATISLAVA. Umelá inteligencia vie poraziť najlepších ľudských hráčov dámy, šachu či go. Stroje sa dokážu naučiť pravidlá, celú hru si premyslieť dopredu a vďaka tomu zvíťaziť.
Teraz sa umelej inteligencii podarila prelomová výhra. Zvíťazila nad profesionálnymi hráčmi v pokri. Opis programu umelej inteligencie a výskum, na ktorom ako prvý autor spolupracoval aj Slovák Matej Moravčík, uverejní prestížny vedecký časopis Science.
"Je veľmi príjemný pocit mať článok v časopise Science, pretože vývoj programu zabral viac ako rok intenzívnej práce a na začiatku vôbec nebolo jasné, že bude skutočne dobre fungovať aj v praxi," povedal Moravčík z Matematicko-fyzikálnej fakulty Karlovej Univerzity v Prahe.
Programu DeepStack sa podarilo vyhrať nad profesionálmi v dvojhráčovom no-limit Texas hold’em pokri bez toho, aby o hre musel uvažovať dopredu, použil intuíciu. Na štúdii sa podieľal medzinárodný tím pôsobiaci na Albertskej unvierzite v Kanade. Ďalší hlavný autor bol Čech Martin Schmid z Karlovej univerzity a slovenský spoluautor Viliam Lisý Elektrotechnickej fakulty ČVUT v Prahe.

Trasy revízorov aj aukcie
Vyhrať v pokri kladie na umelú inteligenciu iné nároky ako pri šachu či dáme. "Rozdiel medzi týmito hrami a pokrom je takzvaná neúplná informácia - hráč nevidí karty oponenta a oponent nevidí jeho karty. To na jednej strane robí problém z teoretického hľadiska zložitejší, no na druhej strane je neúplná informácia v reálnom svete bežná," hovorí prvý autor štúdie Matej Moravčík.