MENLO PARK, BRATISLAVA. Facebook chce zachytiť volania o pomoc, ktoré odosielajú používatelia práve do sociálnej siete. Využije pri tom doterajšie skúsenosti pri riešení hlásení od používateľov.
Vývojári podľa BBC vytrénovali samoučiaci systém na obrovskom objeme hlásení, ktoré v posledných desiatich rokoch riešil špecializovaný tím na firemnom dispečingu pre zúfalých ľudí.
Tie prichádzali od používateľov sociálnej siete, ktorí v dobrej vôli upozorňovali sociálnych pracovníkov na rizikových používateľov z radov svojich priateľov.
Nový automatizovaný systém má analýzou textov v príspevkoch odhaliť v reálnom čase situácie, pri ktorých existujú obavy, že by používateľ mohol samovraždu spáchať.
Nový automat nebude automaticky nadväzovať komunikáciu medzi používateľom a dispečingom, ale ponúkne im možnosť začať terapeutické spojenie. Neadresné volanie sa tak môže zmeniť na priamy kontakt, ktorý môže zabrániť samovražde.
Firma súčasne spúšťa podpornú kampaň, ktorá má ľudí vytrhnúť z ľahostajnosti k signálom ktoré zaznamenajú vo svojom okolí. A zároveň ukázať ľuďom v núdzi, že existujú riešenia ku ktorým by sa mali upnúť.