MOUNTAIN VIEW, BRATISLAVA. Chcete si spustiť na internete videoklip, ale v ceste vám stojí zdĺhavá reklama, ktorú nemôžete žiadnym spôsobom vypnúť, ani preskočiť.
Google podľa magazínu The Next Web ohlásil, že vo svojej službe YouTube s takýmto druhom inzercie do roku 2018 skoncuje. Firma dosiaľ pre svojich reklamných zákazníkov využívala 30-sekundový formát, ktorý vkladala do tých videí, pri ktorých tvorcovia pre dosiahnutie tržieb takúto reklamu povolili.
Kým polminútovú reklamu Google právom považuje za príliš otravnú, kratší 20-sekundový formát chce pri živote ponechať. Súčasne však chce svoje reklamné portfólio prehodnotiť. Videotrh sa mení a do popredia sa v posledných mesiacoch dostáva živé vysielanie.
Tvorcovia obsah nenatáčajú s predstihom, aby mali čas na jeho spracovanie, ale v improvizovanej podobe vysielajú spontánne. Tržby zo zobrazenej reklamy sa následne delia medzi prevádzkovateľa služby a tvorcu obsahu samotného.
Instagram a Facebook posilňujú tento trend, YouTube cíti záchvevy v objednávkach inzerentov. Preto chce prehodnotiť reklamný systém, aby zostal naďalej produktívny a s priestorom pre ďalší rast.