MENLO PARK, BRATISLAVA. Máte radi rýchle občerstvenie a v poslednom čase si na internete prezeráte pracovné ponuky? Facebook vám už neukáže iba reklamu na hamburger, ale skúsi vám ponúknuť prácu v podniku, kde ich robia.
Vývojári po dlhých testoch definitívne spúšťajú v sociálnej sieti pracovný trh. Kým firmy budú môcť na svojich stránkach zobrazovať ponuky pre obsadenie pracovných miest, Facebook sa pokúsi nájsť k nim záujemcov.
Nejde však iba o modul s ponukami voľných miest a reklamný systém, ktorý sa ich pokúsi spárovať ich so záujemcami. Facebook chce ľuďom pomáhať pri vypĺňaní žiadosti o príjem do zamestnania, dohadovaní termínu pre pohovor, ako aj zabezpečiť komunikáciu samotnú.
Nový modul určený pre pracovný trh aktívne spája Facebook s Messengerom a snaží sa zamerať aj na ľudí, čo reagujú na ponuku cez mobil. Z informácií v profile vloží kľúčové informácie do žiadostí o prijatie, zvyšok má byť stručný priamo z pera uchádzača.
Facebook podľa magazínu Business Insider reaguje na dopyty firiem, ktoré sa dlhodobo sťažujú na to, že nevedia nájsť vhodných kandidátov pre voľné pracovné pozície. Firma tak novou službou vstupuje do nového sveta, kde sa stáva rivalom k zabehnutej službe LinkedIn, či populárnemu systému Glassdoor, ktorý v USA pôsobí.
Firma zatiaľ neprezradila, či nové aktivity rozšíri aj na ďalšie trhy. Prezradila však, že systém má už dlhší čas s úspechmi aktívne prevádzku v Chicagu.