Tvorca Angry Birds: Postavili sme značku, ktorú pozná každý deviaty človek na svete

Všetko, čo sme sa naučili v zábavnom priemysle, teraz využívame na vzdelávanie, tvrdí v rozhovore pre SME fínsky vývojár hier Peter Vesterbacka.

Peter Vesterbacka bol do roku 2016 súčasťou spoločnosti Rovio, ktorá stojí za fenoménom Angry Birds. V septembri 2016 založil novú firmu Lightneer, ktorá má kombinovať hry so vzdelávaním.(Zdroj: FOTO SME - JOZEF JAKUBČO)

Časopisu Time ste povedali, že by ste chceli z Angry Birds spraviť takú slávnu značku, akou je Mickey Mouse. Myslíte si, že sa to podarilo?

„Určite, postavili sme najrýchlejšie rastúcu konzumnú značku, ktorú pozná každý deviaty človek na svete. Je však dôležité pozrieť sa na širší kontext toho, čo sme robili s Angry Birds a toho, čo teraz robíme s Lightneer. Ľudia si mysleli, že robíme iba hry a pýtali sa: prečo sa nesústredíte na hry? Čo viete o hračkách? Alebo o filmoch? Ľudia si neuvedomujú, že vytvárame charakterovú značku (character brand), ktorá sa dokáže porovnávať s Disney a Mickey Mousom. Tiež sa venujeme biznisu, ktorý pokrýva všetky zábavné odvetvia.

Angry Birds má množstvo špeciálnych edícií, film aj kopec iných reklamných predmetov. Kedy ste si uvedomili, že z hry dokážete vytvoriť celú frančízu?

„Pri Angry Birds to bol plán od začiatku a momentálne robíme to isté v spoločnosti Lightneer. Začali sme sa fantastickým dizajnom postavičiek, vytvoríme hru, druhú hru, animovanú sériu, knihy, hračky. Všetko je to o tom, aby bola značka prítomná všade."

Ako postupujete?

„Napríklad pri mäkkom štarte hry Big Bang Legends v decembri minulého roka sme v rovnaký deň zároveň vydali aj stolovú hru. Chceli sme ukázať, že toto je to, čo robíme - vytvárame digitálne a fyzické produkty, ktoré sú medzi sebou previazané.

Pracujeme tiež na animovanom seriáli a ďalších hrách. Budujeme značku, ktorú prezentujeme všade a jej postavičky tak ožívajú v hrách aj fyzických produktoch. Môžete to vidieť napríklad v Japonsku, ktoré je ako Hollywood pre charakterové značky."

Na začiatku sme porovnávali Angry Birds a Disney. Ako sa zmenil proces budovania frančíz oproti minulosti?

„Pri charakterových značkách musíte mať ambície na dlhodobé vyhliadky. Množstvo ľudí si neuvedomuje, že značku nevybudujete za štyri dni ani za štyri roky. Mickey Mouse sa prvýkrát objavil v roku 1928, Hello Kitty má viac ako 40 rokov, Mario viac ako 30 a Pokémoni viac ako 20. V minulosti sa značky budovali kreslenými seriálmi, filmami a televíziou, dnes môžete začať hrou a film spraviť neskôr."

Oplatí sa začínať hrou?

Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu Sme.sk
Aj vy môžete byť jeho predplatiteľom

Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Mesačné predplatné
od 0,98 €
Objednať
Cena 0,98€ platí pre nových predplatiteľov prvý mesiac. Ďalšie mesiace sú za štandardnú cenu 3,90€.

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Najčítanejšie na SME Tech


Inzercia - Tlačové správy


  1. Aký bude váš doplnkový dôchodok
  2. Vydanie denníka SME spolu s knihou Ľubomíra Feldeka
  3. Premýšľate nad kúpou last minute dovolenky v Egypte?
  4. Vaginálne mykózy – ako sa im brániť?
  5. Bolesti hlavy, brucha či únava? Môžu za to možno aj parazity!
  6. Neviete si vybrať správne miesto na dovolenku v Grécku?
  7. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  8. Jednoduchá mobilná tlač z vášho smartfónu, alebo tabletu?
  9. Vďaka úveru na rekonštrukciu môžete ušetriť tisícky EUR
  10. Zažite vašu vysnívanú dovolenku na Bali
  1. Mladí futbalisti získali takmer 50 tisíc eur
  2. OMV modernizuje čerpacie stanice. Prioritou je pohodlie zákazník
  3. Aj zmrzlina podlieha trendom, mali ste už špenátovú?
  4. Prémiovosť slovenského trhu rastie, dovozová Metaxa je na čele
  5. Neseďte doma, cestujte z Košíc do sveta
  6. Vydanie denníka SME spolu s knihou Ľubomíra Feldeka
  7. Kŕčové žily: Nepekné a nebezpečné
  8. Študenti obhajovali návrhy na využitie Pisztoryho paláca
  9. Turistický nosič pre malého dobrodruha?
  10. Kúpte si nehnuteľnosť v 5* luxusnom rezorte v zálive Sistiana
  1. Aký bude váš doplnkový dôchodok 11 670
  2. Bolesti hlavy, brucha či únava? Môžu za to možno aj parazity! 4 728
  3. Od 1. júla už prestanete chodiť na poštu! 4 087
  4. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a. 3 771
  5. Vaginálne mykózy – ako sa im brániť? 3 498
  6. Neviete si vybrať správne miesto na dovolenku v Grécku? 3 206
  7. Jarabinky Grande odštartovali predaj zaujímavými cenami bytov 3 152
  8. Premýšľate nad kúpou last minute dovolenky v Egypte? 3 107
  9. Vydanie denníka SME spolu s knihou Ľubomíra Feldeka 3 018
  10. V Prešove sa dnes tankuje za euro. Aj prémiové palivá 2 367

Téma: Film


Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Prečo patríme k najšpinavším štátom EÚ? Odpoveď leží aj na okraji Bratislavy

Nikto zaň nechce niesť zodpovednosť. No halda odpadu znečisťuje okolie.

EKONOMIKA

Vyšla nová vlastnícka štruktúra Váhostavu, zverejnila ju aj Penta či Brhel

Široký odhalil, akým spôsobom vlastní firmu.

DOMOV

Z Národného pokladu Matice slovenskej zmizla časť zlata

Kontrola ukázala aj poškodenie umeleckých diel.

Neprehliadnite tiež

Hnačku a zvracanie si črevo privolá samé. Tieto potraviny ich dráždia

Nový výskum pomôže ľuďom s chronickým črevnými problémami.

Koniec nadmerného prania, prepotené oblečenie cez noc očistí parný vešiak

Nová technológia ochráni šatstvo pred opotrebovaním z prania.

Google vám už kvôli reklame nemusí špehovať emaily

Reklama, ktorá vychádza z osobnej pošty, končí.