SME

Tvorca Angry Birds: Postavili sme značku, ktorú pozná každý deviaty človek na svete

Všetko, čo sme sa naučili v zábavnom priemysle, teraz využívame na vzdelávanie, tvrdí v rozhovore pre SME fínsky vývojár hier Peter Vesterbacka.

Peter Vesterbacka bol do roku 2016 súčasťou spoločnosti Rovio, ktorá stojí za fenoménom Angry Birds. V septembri 2016 založil novú firmu Lightneer, ktorá má kombinovať hry so vzdelávaním.Peter Vesterbacka bol do roku 2016 súčasťou spoločnosti Rovio, ktorá stojí za fenoménom Angry Birds. V septembri 2016 založil novú firmu Lightneer, ktorá má kombinovať hry so vzdelávaním. (Zdroj: FOTO SME - JOZEF JAKUBČO)

Časopisu Time ste povedali, že by ste chceli z Angry Birds spraviť takú slávnu značku, akou je Mickey Mouse. Myslíte si, že sa to podarilo?

„Určite, postavili sme najrýchlejšie rastúcu konzumnú značku, ktorú pozná každý deviaty človek na svete. Je však dôležité pozrieť sa na širší kontext toho, čo sme robili s Angry Birds a toho, čo teraz robíme s Lightneer. Ľudia si mysleli, že robíme iba hry a pýtali sa: prečo sa nesústredíte na hry? Čo viete o hračkách? Alebo o filmoch? Ľudia si neuvedomujú, že vytvárame charakterovú značku (character brand), ktorá sa dokáže porovnávať s Disney a Mickey Mousom. Tiež sa venujeme biznisu, ktorý pokrýva všetky zábavné odvetvia.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Angry Birds má množstvo špeciálnych edícií, film aj kopec iných reklamných predmetov. Kedy ste si uvedomili, že z hry dokážete vytvoriť celú frančízu?

„Pri Angry Birds to bol plán od začiatku a momentálne robíme to isté v spoločnosti Lightneer. Začali sme sa fantastickým dizajnom postavičiek, vytvoríme hru, druhú hru, animovanú sériu, knihy, hračky. Všetko je to o tom, aby bola značka prítomná všade."

Ako postupujete?

„Napríklad pri mäkkom štarte hry Big Bang Legends v decembri minulého roka sme v rovnaký deň zároveň vydali aj stolovú hru. Chceli sme ukázať, že toto je to, čo robíme - vytvárame digitálne a fyzické produkty, ktoré sú medzi sebou previazané.

Pracujeme tiež na animovanom seriáli a ďalších hrách. Budujeme značku, ktorú prezentujeme všade a jej postavičky tak ožívajú v hrách aj fyzických produktoch. Môžete to vidieť napríklad v Japonsku, ktoré je ako Hollywood pre charakterové značky."

SkryťVypnúť reklamu

Na začiatku sme porovnávali Angry Birds a Disney. Ako sa zmenil proces budovania frančíz oproti minulosti?

„Pri charakterových značkách musíte mať ambície na dlhodobé vyhliadky. Množstvo ľudí si neuvedomuje, že značku nevybudujete za štyri dni ani za štyri roky. Mickey Mouse sa prvýkrát objavil v roku 1928, Hello Kitty má viac ako 40 rokov, Mario viac ako 30 a Pokémoni viac ako 20. V minulosti sa značky budovali kreslenými seriálmi, filmami a televíziou, dnes môžete začať hrou a film spraviť neskôr."

Oplatí sa začínať hrou?

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C4UB3 na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Vizualizácia projektu Fizz Park.

Investor Fizz Parku presvedčil úradníkov z bratislavského magistrátu.


3
Karol Duchoň na Bratislavskej lýre v roku 1984.

Špeciálna relácia bude venovaná legende.


25
Tadej Pogačar.

Slovenský cyklista Lukáš Kubiš preteky nedokončil.


a 1 ďalší 1
Daniel Bombic po skončení neverejného zasadnutia na Špecializovanom trestnom súde v Banskej Bystrici.

Ku komunikácii iných orgánov sa nevyjadruje.


TASR 41
SkryťZatvoriť reklamu