SAN FRANCISCO, BRATISLAVA. Facebook sa chce dostať čoraz bližšie ku svojim používateľom. Videá a živé prenosy, ktoré v poslednom čase intenzívne podporuje na displejoch mobilov, tabletov a počítačov chce teraz dostať aj na televízne obrazovky.
Agentúra Reuters poukazuje na diskrétne informácie zo zákulisných zdrojov, ktoré hovoria o vývoji aplikácie pre televízory a set-top boxy. Má zaistiť pohodlné prehrávanie multimédií podobne ako na YouTube, či cez internetové káblovky.
Vedenie spoločnosti rokuje s mediálnymi agentúrami, u ktorých hľadá prístup k populárnemu obsahu - televíznym reláciám, zábavným programom ale i filmom.
Facebook dúfa, že prienikom na televízne obrazovky môže získať veľa. Ide o pasívny konzum multimédií, pri ktorých používateľ priveľmi nemeria čas, pretože televízor tvorí v domácnosti multimediálnu kulisu. S obrovským množstvom zozbieraných dát môžu algoritmy vyberať videá, ktoré by mohli používateľa zaujať.
Vzniká tak nový priestor pre predaj reklamy, ktorou budú videá prerušované. Facebook vidí v novom reklamnom kanále príležitosť pre navýšenie objemu tržieb. Nie je tajomstvom, že videoreklamy sú v porovnaní s obrázkovou reklamou nákladnejšie a atraktívnejšie.
To všetko chce Facebook prepojiť s interaktivitou, mobilnou aplikáciou a prostredím, v ktorom sa budú môcť ľudia deliť o svoje postrehy, zážitky a pocity v nadväznosti na sledovaný obsah.