SME

Európa chce pravidlá pre robotov a umelú inteligenciu

Ak má prísť éra priemyselných robotov a umelej inteligencie, musíme byť pripravení na zmeny, ktoré prinesú.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: SME - Jozef Jakubčo)

BRUSEL, BRATISLAVA. Európsky parlament sa po prvýkrát pokúsi zostaviť náčrt legislatívneho rámca, ktorý by mal v budúcnosti riešiť problematiku robotiky a umelej inteligencie. Chce stanoviť spoločenské črty a pravidlá, ktoré majú byť základom pre ďalšiu legislatívnu diskusiu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

S touto iniciatívou prichádza v čase, keď Nemecko avizuje odvážne ambície s robotizáciou výrobného procesu.

Už v tejto chvíli na 10-tisíc pracujúcich ľudí pripadá 301 priemyselných robotov zapojených do pracovných úkonov. Nemecko sa v priemyselnej robotizácii zaraďuje na štvrtú svetovú priečku, vďaka automatizácii chce presťahovať výrobu z ostatných krajín na svoju domácu pôdu.

SkryťVypnúť reklamu

Tvorcovia sci-fi literatúry sa vždy zaoberali etickou stránkou veci, ich hlavnou témou bolo navrhnúť také pravidlá, aby sa roboti a umelá inteligencia nikdy nevymkli z kontroly ľudskej populácie. Úrady sa však budú musieť popasovať s inými otázkami.

Na začiatku je podľa BBC definícia legálneho statusu, za ňou nasledujú pravidlá týkajúce sa súkromia, fyzickej bezpečnosti, ochrany pred hackermi.

Nechýba ani vymedzenie zodpovednosti tam, kde roboti nahradia ľudí - napríklad za volantom.

Umelá inteligencia

Logá spoločností Instragram, Facebook, WhatsApp a Meta.

Spoločnosť nahradí štátne dotácie, ktoré udržiavali prevádzku elektrárne Clinton Clean Energy Center.


SITA
Mark Zuckerberg, šéf spoločnosti Meta.

Meta koncom apríla predstavila aj samostatnú aplikáciu Meta AI.


SITA
Súvisiace témy: Európska únia, Roboty
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Mesiac.

Japonská ispace stratila kontakt so sondou stratila necelé dve minúty pred pristátím na Mesiaci.


TASR
Ľudia so závažnými a dlhotrvajúcimi ochoreniami, by mali mať zapísané informácie o svojom zdravotnom stave. Pomôcť im môže aj predinštalovaná funkcia v smartfóne.

Záchranári cez zamknutú obrazovku zistia zdravotné údaje.


Vizualizácia zrážky Mliečnej cesty s galaxiou Andromeda.

Milkomeda nie je samozrejmosť.


10
Logá spoločností Instragram, Facebook, WhatsApp a Meta.

Spoločnosť nahradí štátne dotácie, ktoré udržiavali prevádzku elektrárne Clinton Clean Energy Center.


SITA

Komerčné články

  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  3. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  4. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  5. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  6. Plátené tašky a opakované použitie
  7. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  8. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Čo vám hrozí, keď si neliečite alergiu
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  4. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  5. Oslava ako v Hollywoode: Kaufland má narodeniny, pozýva aj vás
  6. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  7. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  8. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 16 699
  2. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 5 381
  3. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 4 889
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 562
  5. Plátené tašky a opakované použitie 3 711
  6. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 3 486
  7. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 3 100
  8. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 2 710
SkryťZatvoriť reklamu