MENLO PARK, BRATISLAVA. Používatelia sociálnej siete Facebook budú musieť strpieť reklamné vsuvky, ktoré ich budú prerušovať pri sledovaní multimédií. Facebook začína postupne vkladať do videí reklamy, od ktorých očakáva nové príjmy.
Za reklamné médium sa považuje každé video s dĺžkou nad 90 sekúnd, pri ktorého sledovaní strávil používateľ viac ako 20 sekúnd čistého času. Reklamu bude strategicky vložia do harmonogramu videa, aby neprichádzala vždy v rovnaký čas.
Facebook vyplatí 55 percent z tržieb tvorcom videí. Týka sa to iba videoklipov uložených vo firemnom cloude.
Rovnakú stratégiu používa aj Google pri svojej službe YouTube. Počíta s tým, že tvorca videí môže sám určiť, či budú reklamné prvky do videí vkladané alebo nie. Navyše je možné ovplyvniť, aké druhy reklám budú k videu pripojené.
Vývojári majú podľa magazínu Cnet svoje prvé testy už za sebou. V auguste začali so sporadickým vkladaním reklám do živých videoprenosov v sociálnej sieti. Je iba otázkou času, kedy na novinku zareagujú vývojári nástrojov pre blokovanie reklám, aby nasadili rovnako spoľahlivý filter, aký môžeme používať na YouTube.