SAN FRANCISCO, BRATISLAVA. Lepší rozum v malíčku, ako múdre hodinky na zápästí. Technológie, od ktorých firmy očakávali veľký predaj, sa neujali.
Spotrebitelia nenašli pre novú generáciu produktov skutočné využitie.
Vyplýva to z odvetvovej analýzy, ktorú uskutočnila agentúra eMarketer podľa magazínu Business Insider. Tá vo svojej správe poukazuje na to, že firmy nenašli správnu stratégiu na to, aby sa so svojim nadšením podelili s verejnosťou.
Je fajn vtesnať funkcie a technológie počítačov do náramkových hodiniek. Ak však máte mobil vo vrecku, neexistuje žiadna prednosť v tom, že rovnaké technológie nosíte i na zápästí. Hlasové ovládanie stále nie je prirodzenosťou pre všedný deň, malé displeje nedokážu konkurovať displejom mobilov a podobné je to aj s výdržou batérií a výkonom.

Múdre hodinky nikoho nepresvedčili o tom, že by dokázali v porovnaní s mobilom ponúknuť inú službu ako sledovanie fyzických aktivít. S vysokými cenami neuspeli a v predaji sa prepadli hlboko pod očakávania firiem.
Technologické firmy zaznamenávajú neúspechy v poslednom desaťročí pričasto. Domácnosti nezaujali televízne obrazovky s 3D zobrazovaním, vo veľmi malom rozsahu sa používajú aj múdre funkcie telefónov. Životný štýl sa mení príliš pomaly na to, aby ľudia inovovali svoju výbavu a zvyklosti.
Hoci nemožno očakávať, že múdre hodinky sa nadobro vytratia z trhu, je málo pravdepodobné že by po nich stúpol dopyt bez ďalších stimulov. Sú príliš fádne a nepraktické pre tých, čo upriamili svoju pozornosť na internetové služby v mobile. Pôsobia dojmom duplicity s obmedzeniami, nevýhodami a bariérami.