MENLO PARK, BRATISLAVA. Kŕčové žily, hemoroidy, plešivé hlavy a vybočené palce by sa mohli nadobro vytratiť z vášho dohľadu. Facebook experimentuje s novou funkciou, ktorá by používateľom dokázala vypnúť reklamu, ktorá sa im nepáči.
Kým doposiaľ bolo možné individuálne označovať každý jeden príspevok samostatne, do budúcna bude možné vylúčiť konkrétne skupiny inzercie.
Facebook podľa magazínu Digital Trends testuje novinku v uzavretej skupine používateľov zatiaľ so zameraním na témy týkajúce sa alkoholu či rodičovstva. Chce zistiť, či nový prístup k zobrazovaniu reklám prinesie spokojnosť na všetkých stranách.
Inzertný systém je krehkým obchodným priestorom, pri ktorom má každý iné záujmy. Firmy chcú svoje reklamy umiestniť v predpísanom objeme a čase k používateľom, ktorí sú ich cieľovou skupinou. Zaujíma ich nielen rýchlosť pokrytia a dosah, ale aj aktívna odozva používateľov, ktorí sa rozhodnú na reklamu kliknúť. Ak Facebook zistí, že nastavenie reklám prinesie prospech všetkým, funkciu spustí naplno.
Prevádzkovateľov reklamných systémov zaujímajú objemy, z ktorých sú schopné získať peniaze. Záleží na obchodnom modeli, či sa platí za zobrazenie alebo kliknutie. Čím viac priestoru pre provízie je, tým viac tržieb reklamy zaistia.