WATERLOO, BRATISLAVA. Žiadny nový hardvér ani operačný systém. Firma BlackBerry verejnosti definitívne predstavila svoju novú obchodnú taktiku. Zameria sa na obchod a vývoj služieb, ktoré môžu byť podnikom nápomocné pri správe ich dát.
Svedčí o tom podľa agentúry Reuters i partnerstvo s čínskou firmou TCL. Tá sa venuje nielen výrobe, ale aj vývoju smartfónov. Podobnú spoluprácu má aj s francúzskym Alcatelom. Kým TCL navrhuje a vyrába nové modely s Androidom, partneri sa starajú o obchod, marketing a vývoj aplikácií.
BlackBerry sa chce zamerať na doplnkovú softvérovú výbavu pre Android, ktorá má rozšíriť možnosti telefónov, dať im vyššiu úroveň bezpečnosti a umožniť centrálnu podnikovú správu. Firmám, ktoré majú z minulosti s BlackBerry dobré skúsenosti chce ponúknuť modernizované služby na platforme Android.
BlackBerry má za sebou tri smartfóny s Androidom, ktoré doposiaľ výrazný, prelomový úspech nezaznamenali. Chce však bojovať o návrat na dôležitú pozíciu v podnikoch.