SME

Deti nevedia rozlíšiť falošné správy na webe

Väčšina detí nevie rozlíšiť klamlivú reklamu od skutočných správ.

Mobilný telefón. Mobilný telefón. (Zdroj: TASR/AP)

BRATISLAVA. Tínedžeri každý deň navštevujú sociálne siete, zdieľajú fotky a posielajú si správy. Napriek tomu nevedia rozlíšiť, či na sociálnej sieti vidia skutočnú, alebo vymyslenú správu.

Podľa štúdie Stanfordovej univerzity, na ktorej sa zúčastnilo 7804 žiakov druhého stupňa základnej školy, nevedelo 82 percent detí rozlíšiť sponzorované reklamy od skutočných správ na internete.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Podľa správy denníka Wall Street Journal takmer štyria z desiatich stredoškolákov verili, že fotografie zdeformovaných sedmokrások sú dôkazom o toxických podmienkach v blízkosti jadrovej elektrárne Fukushima. Fotky pritom nemali jasne určený zdroj ani polohu.

SkryťVypnúť reklamu

Facebook a Google pracujú na tom, aby obmedzili šírenie falošných informácií na ich reklamnej platforme. Nedokážu však zabrániť tomu, aby sa falošné informácie objavili na konšpiračných či satirických stránkach.

Čoraz viac amerických škôl vyučuje hodiny mediálnej gramotnosti. Osnovy kurzu Stanfordovej univerzity, ktoré učia študentov posudzovať dôveryhodnosť zdrojov, si žiaci stiahli tri a pol miliónkrát.

Devorah Heitnerová, ktorá napísala knihu o výchove detí v digitálnom veku, radí rodičom, aby prebrali záujmy svojich detí a pomáhali im s vyhodnocovaním správ o ich koníčkoch na webe. Odporučila tiež aby rodičia viedli deti k overovaniu správ z viacerých zdrojov.

Autor: Evelin Hegyiová

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Komerčné články

  1. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  2. Koniec nálepkovaniu a predsudkom medzi kolegami u tohto predajcu
  3. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  4. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike?
  5. Dobrovoľníci, prihláste sa na Týždeň dobrovoľníctva
  6. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu?
  7. Green Corner: zelené bývanie blízko centra s prvou splátkou 10 %
  8. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky
  1. Jednoduché farebné premeny do bytu aj záhrady
  2. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii
  3. Zlatý sen vo vzduchu
  4. Sapara a Nagy povzbudzovali malých futbalistov a futbalistky
  5. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  6. Pozvánka, ktorá sa neodmieta: oslávte 25 rokov s Kauflandom
  7. Kaufland oslavuje 25 rokov a tvorí pilier slovenskej ekonomiky
  8. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia
  1. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike? 8 062
  2. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky 5 676
  3. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček 5 573
  4. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu? 5 554
  5. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii 4 342
  6. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 2 920
  7. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia 2 902
  8. Slováci posielajú na MS mladíkov. Kedy hrajú a kde ich sledovať? 2 221
SkryťZatvoriť reklamu