Deti nevedia rozlíšiť falošné správy na webe

Väčšina detí nevie rozlíšiť klamlivú reklamu od skutočných správ.

Mobilný telefón. (Zdroj: TASR/AP)

BRATISLAVA. Tínedžeri každý deň navštevujú sociálne siete, zdieľajú fotky a posielajú si správy. Napriek tomu nevedia rozlíšiť, či na sociálnej sieti vidia skutočnú, alebo vymyslenú správu.

Podľa štúdie Stanfordovej univerzity, na ktorej sa zúčastnilo 7804 žiakov druhého stupňa základnej školy, nevedelo 82 percent detí rozlíšiť sponzorované reklamy od skutočných správ na internete.

Podľa správy denníka Wall Street Journal takmer štyria z desiatich stredoškolákov verili, že fotografie zdeformovaných sedmokrások sú dôkazom o toxických podmienkach v blízkosti jadrovej elektrárne Fukushima. Fotky pritom nemali jasne určený zdroj ani polohu.

Facebook a Google pracujú na tom, aby obmedzili šírenie falošných informácií na ich reklamnej platforme. Nedokážu však zabrániť tomu, aby sa falošné informácie objavili na konšpiračných či satirických stránkach.

Čoraz viac amerických škôl vyučuje hodiny mediálnej gramotnosti. Osnovy kurzu Stanfordovej univerzity, ktoré učia študentov posudzovať dôveryhodnosť zdrojov, si žiaci stiahli tri a pol miliónkrát.

Devorah Heitnerová, ktorá napísala knihu o výchove detí v digitálnom veku, radí rodičom, aby prebrali záujmy svojich detí a pomáhali im s vyhodnocovaním správ o ich koníčkoch na webe. Odporučila tiež aby rodičia viedli deti k overovaniu správ z viacerých zdrojov.

Najčítanejšie na SME Tech


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Cítila každý vpich ihly. Lekárov so slzami v očiach prosila, aby už prestali

Denník SME oslovil všetky univerzitné a fakultné nemocnice. Ani jedna nedostala podnet na násilie či neetické správanie personálu počas pôrodu.

KOMENTÁRE

Orbán môže mať čoskoro v regióne nového spojenca. Andreja Babiša

Babiš má blízko k jeho politickej kultúre.

Neprehliadnite tiež

Kľúčom k mladistvému vzhľadu môže byť obočie

Vedci k vráskam pridali aj znížený kontrast tváre.

Na Mesiaci našli najlepšie miesto pre prežitie ľudí

Astronauti zatiaľ nevydržali na Mesiaci dlhšie ako tri dni.

Umelej inteligencii trvalo len dni, kým sa naučila o hre Go tisícročné znalosti ľudí

AlphaGo Zero prišla so stratégiami, na ktoré ľudia nepomysleli.

Eset sa spojil s Google Chrome. Ochráni pred možnými hrozbami

Chrome Cleanup na pozadí identifikuje hrozby a postará sa o ich odstránenie.

Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako na refinancovanie hypotéky
  2. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  3. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  4. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  5. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  6. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  7. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  8. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  9. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania
  10. Splnený sen
  1. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  2. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  3. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  4. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  5. Športová akadémia Mateja Tótha powered by O2 už na 24 školách
  6. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu
  7. Nová emisia dlhopisov spoločnosti HB Reavis s výnosom 3,25 % p.
  8. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  9. Top Ten najviac prehliadaných vozidiel na trhu
  10. Vysoká hra o súdne trovy
  1. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania 14 743
  2. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 3 799
  3. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur 3 796
  4. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj 3 692
  5. Za 30 rokov sa cena fotovoltických panelov znížila 100-násobne 1 418
  6. Splnený sen 1 412
  7. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove 1 345
  8. Ako na refinancovanie hypotéky 1 165
  9. Neobjavené emiráty Fujairah a Ajman 967
  10. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu 938