SME

Deti nevedia rozlíšiť falošné správy na webe

Väčšina detí nevie rozlíšiť klamlivú reklamu od skutočných správ.

Mobilný telefón. Mobilný telefón. (Zdroj: TASR/AP)

BRATISLAVA. Tínedžeri každý deň navštevujú sociálne siete, zdieľajú fotky a posielajú si správy. Napriek tomu nevedia rozlíšiť, či na sociálnej sieti vidia skutočnú, alebo vymyslenú správu.

Podľa štúdie Stanfordovej univerzity, na ktorej sa zúčastnilo 7804 žiakov druhého stupňa základnej školy, nevedelo 82 percent detí rozlíšiť sponzorované reklamy od skutočných správ na internete.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Podľa správy denníka Wall Street Journal takmer štyria z desiatich stredoškolákov verili, že fotografie zdeformovaných sedmokrások sú dôkazom o toxických podmienkach v blízkosti jadrovej elektrárne Fukushima. Fotky pritom nemali jasne určený zdroj ani polohu.

SkryťVypnúť reklamu

Facebook a Google pracujú na tom, aby obmedzili šírenie falošných informácií na ich reklamnej platforme. Nedokážu však zabrániť tomu, aby sa falošné informácie objavili na konšpiračných či satirických stránkach.

Čoraz viac amerických škôl vyučuje hodiny mediálnej gramotnosti. Osnovy kurzu Stanfordovej univerzity, ktoré učia študentov posudzovať dôveryhodnosť zdrojov, si žiaci stiahli tri a pol miliónkrát.

Devorah Heitnerová, ktorá napísala knihu o výchove detí v digitálnom veku, radí rodičom, aby prebrali záujmy svojich detí a pomáhali im s vyhodnocovaním správ o ich koníčkoch na webe. Odporučila tiež aby rodičia viedli deti k overovaniu správ z viacerých zdrojov.

Autor: Evelin Hegyiová

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Mesiac.

Japonská ispace stratila kontakt so sondou stratila necelé dve minúty pred pristátím na Mesiaci.


TASR
Ľudia so závažnými a dlhotrvajúcimi ochoreniami, by mali mať zapísané informácie o svojom zdravotnom stave. Pomôcť im môže aj predinštalovaná funkcia v smartfóne.

Záchranári si zistia zdravotné údaje.


16
Vizualizácia zrážky Mliečnej cesty s galaxiou Andromeda.

Milkomeda nie je samozrejmosť.


10
Logá spoločností Instragram, Facebook, WhatsApp a Meta.

Spoločnosť nahradí štátne dotácie, ktoré udržiavali prevádzku elektrárne Clinton Clean Energy Center.


SITA

Komerčné články

  1. Detox pre vaše auto. Prejaví sa v spotrebe aj vo výkone
  2. Poškodené čelné sklo? Vieme ako si ho dáte do poriadku aj bez spoluúčasti
  3. Z ruky do úst: Viete, koľko rodín nemá žiadnu finančnú rezervu?
  4. Dubová alej prichádza s dostupnejším bývaním na predmestí
  5. Známy šéfkuchár radí: Takto budú bezlepkové pagáče dlhšie mäkké
  6. S. Moravčík: 30-dňová záruka vianočky? Ja by som ju nejedol
  7. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  8. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  1. Doma v záhrade je najčítanejší mesačník na Slovensku
  2. Známy šéfkuchár radí: Takto budú bezlepkové pagáče dlhšie mäkké
  3. Z ruky do úst: Viete, koľko rodín nemá žiadnu finančnú rezervu?
  4. S. Moravčík: 30-dňová záruka vianočky? Ja by som ju nejedol
  5. Dubová alej prichádza s dostupnejším bývaním na predmestí
  6. Poškodené čelné sklo? Vieme ako si ho dáte do poriadku
  7. Príbeh firmy, ktorá si získala celé Slovensko
  8. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 17 473
  2. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 6 261
  3. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 5 700
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 594
  5. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 4 540
  6. Plátené tašky a opakované použitie 4 178
  7. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 2 051
  8. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 1 986
SkryťZatvoriť reklamu