Pamätám sa, ako som pred mnohými rokmi po prvý krát inštaloval Windows 95 - úplne nový a prevratný operačný systém, ktorý dlho vládol svetu stolových počítačov. Moje nadšenie bolo také obrovské ako zoznam funkcií a revolučných noviniek.
Zlaté obdobie, v ktorom sa firma z Redmondu stala štandardom pre drvivú väčšinu firemných a aj domácich počítačov. Windows bol spolu s kancelárskym balíkom Office jednoducho základnou výbavou každého počítača.

Nadšenie je dávno mŕtve
Najväčšou udalosťou už dávno nie je uvedenie nových počítačov, ani operačného systému alebo nového kusu hardvéru. Výpočtová technika je pre koncového spotrebiteľa zaujímavá už len v momente nákupu.
Trhom hýbu hlavne smartfóny, ktoré jediné dokážu úplne zahltiť aj sociálne médiá. Stačí si spomenúť na fiasko s Galaxy Note 7 alebo niekoľko týždňov trvajúce dohadovanie pred uvedením nových iPhonov.

Pamätáte sa ale na tak výraznú diskusiu pri počítačoch a notebookoch? Dell si stále drží svoju firemnú klientelu s malou hernou odbočkou v podobe Alienware, Asus sa pokúša dostať do dámskych kabeliek a Lenovo chce bojovať na každej jednej línii.
Na Microsoft preto padla neľahká úloha. Potrebuje presvedčiť novú skupinu ľudí, že zariadenia so systémom Windows nie sú len na prácu v kancelárskom balíku a na hranie klasických počítačových hier.