
LONDÝN, BRATISLAVA. Bezplatné hovory na pevné a mobilné linky, rýchly gigabitový internet cez WiFi a konektory pre nabíjanie mobilov. Tak majú vyzerať telefónne búdky podľa britského mobilného operátora BT. Známy červený dizajn im však bude chýbať.
Firma v týchto dňoch inštaluje prvé kusy v uliciach Londýna, do konca budúceho roka by ich chcela mať v prevádzke aspoň 750. Prevádzku služieb zaistia zobrazovacie panely, ktoré sú reklamným priestorom so vzdialenou centrálnou správou.
Hoci reklamné pútače pokladáme za vizuálny smog, v tomto prípade kompenzujú svoju prítomnosť na verejných priestranstvách službami verejnosti. Využiť ich môžu turisti, domáci obyvatelia, ale aj tí, ktorí sa ocitnú na ulici v núdzi.
Možno ich použiť ako dotykový tablet pre prístup k mapám a navigácii v meste, hľadanie miestnych služieb, či zobrazovanie informácií z priložených senzorov.
Príkladom sú informácie o hluku a znečistení ovzdušia, ktoré vídame na špecializovaných paneloch už dnes.Nový projekt sa podľa BBC snaží odhaliť, akým spôsobom vstúpia kiosky do každodenného života obyvateľov.