MENLO PARK, BRATISLAVA. Vytiahnuť zo záplavy informácií tie najdôležitejšie nie je iba prácou pre novinárov, ale aj pre múdre algoritmy, ktoré používa Facebook na triedenie správ. Čím lepšie sa mu podarí určiť pútavé správy s kľúčovými informáciami, tým väčšiu vážnosť spravodajstvo získa.
Práve zachytenie najpútavejších trendov dáva šancu, že sa početnou komunitou používateľov začnú šíriť obrovskou rýchlosťou, aby upútali ich pozornosť. Čím viac času za Facebookom strávia, tým viac reklamy budú môcť na svojich monitoroch vidieť.
Zdá sa však, že vymeniť ľudí za múdre algoritmy nebolo pre Facebook najlepším rozhodnutím. Čoraz častejšie sa stáva, že medzi vypichnutými správami ktoré firma uprednostňuje v zobrazovaní sa objavujú hoaxy, falošné informácie a nezmysly. Keď sa raz rozbehne vlna zdieľania a lajkovania, zastaviť ju je takmer nemožné.
Kým vydavatelia a médiá podľa magazínu Digital Trends upozorňujú na to, že Facebook ich kvalifikované spravodajské články označuje ako nedôveryhodné, čitatelia sa zasa sťažujú na to, že sa im pred oči dostávajú správy, ktoré sú na prvý pohľad podvodom.
Facebook tak bude musieť buď vrátiť svoju stratégiu pri hodnotení správ do starých koľají, alebo zdokonaliť zlyhávajúci automat. Nie je jednoduché prechádzať státisíce správ a hodnotiť ich tímom zručných editorov, ponechať však prácu na nedokonalý softvér môže byť oveľa nezodpovednejšie.