SUNNYVALE, BRATISLAVA. Upadajúci kolos Yahoo znepokojil používateľov, ktorí sa snažia o prechod k novým poskytovateľom služieb. Sťažujú sa na to, že firma používa neférové praktiky, aby neutekali od jej e-mailových služieb.
Sporom sa stala služba presmerovania e-mailov, ktorá prestala fungovať. Tí, čo si nastavili preposielanie pošty zo starej adresy do novej schránky, prestali správy dostávať. Funkcia bola vypnutá, nemožno ju nastaviť ani aktivovať. Všetci tak musia na čas sledovať poštu na dvoch miestach naraz.
Yahoo sa podľa BBC po medializácii bráni vyhlásením, že nejde o žiadne obmedzovanie používateľov pri ich odchode, ale o dočasný stav. Ten údajne súvisí so zvyšovaním zabezpečenia služby po tom, čo sa na verejnosť dostali informácie o tom, že hackeri z cloudu firmy vyniesli obrovské množstvo dát. To sa však stalo v roku 2014.
Odvetvoví analytici tvrdia, že vypnutie presmerovaní má podozrivo účelné načasovanie. Firma prechádza kapitálovými zmenami a odliv používateľov môže spôsobiť pokles jej hodnoty.
Nevšedné vlastnosti e-mailovej služby popisujú aj zákazníci BT, pre ktorú poskytuje technologické zázemie Yahoo. Funkcia zmazania používateľských účtov prestala fungovať v podobnom čase, ako presmerovanie e-mailov.
Yahoo má za sebou 18-ročnú éru poskytovateľa e-mailových služieb. Kedysi úspešná a populárna služba desaťročie upadá pre pomalé a nevýrazné inovácie, ktoré nestíhajú držať krok s rivalmi.