SAN FRANCISCO, BRATISLAVA. Facebook otvára novú virtuálnu tržnicu Marketplace. Ľudia ju budú môcť použiť na garážové výpredaje, predaj svojej tvorby alebo kúpu vecí, ktoré ich v ponuke zaujmú.
Služba je podľa magazínu USA Today dostupná v USA, Británii, Austrálii na Novom Zélande. Testovacia prevádzka prebieha aj v Čile. Ikona pre prístup k novej službe sa zobrazuje v mobilnej aplikácii určenej pre platformy iOS a Android. Harmonogram spustenia v ďalších krajinách sveta firma zatiaľ nezverejnila.
Facebook už dlhší čas vo svojich skupinách ponúka inzertný systém, ktorý formátuje príspevky používateľov tak, aby mali podobu prehľadnej inzercie. Teraz vzniká samostatný modul, ktorý má ambíciu stať sa priamym konkurentom pre zabehnuté služby typu Craiglist či eBay.
Technologické firmy bojujú o čas, ktorí sú používatelia ochotní stráviť pri používaní digitálnych služieb či prehliadaní obsahu. Pre Facebook je digitálna tržnica novým priestorom, ktorý pomáha v boji o priazeň ľudí. Po vzore hier sa dá očakávať, že milovníci inzercie si nenechajú ujsť príležitosť, aby ponuky sledovali.
Podľa štatistík každý mesiac viac ako 450 miliónov ľudí prezerá príspevky vo Facebookových skupinách, ktoré sa venujú občianskej inzercii. S vyladeným používateľským rozhraním a užitočnými funkciami by toto číslo mohlo výrazne narásť. Facebook v súčasnosti registruje 1,71 miliardy aktívnych používateľov, ďalších sa snaží získať na ekonomicky slabých trhoch.
Z predaja majú byť rovnako ako doposiaľ vylúčené zbrane a tovary, s ktorými nie je možné obchodovať. Algoritmy budú dohliadať na to, aby sa v ponuke popri zbraniach neobjavili napríklad drogy.