SME
Utorok, 19. január, 2021 | Meniny má MárioKrížovkyKrížovky

National Geographic a IBM pomocou génov odhalia migráciu ľudstva

National Geographic Society a IBM dnes odštartovali prelomový výskum, ktorý bude stopovať migračnú históriu ľudských rás. Génografický projekt postavený na päťročnom výskumníckom partnerstve bude používať dômyselnú laboratórnu a počítačovú analýzu DNA zís

kanej od stoviek tisícov ľudí, vrátane domorodcov a širokej verejnosti, aby zmapoval ako bola zaľudňovaná zem.

Tím vedcov z celého sveta a IBM výskumníkov pod vedením PH. D. Spencera Wellsa, bádateľa z National Geographic bude zbierať genetické vzorky, analyzovať výsledky a pripraví správu o genetických koreňoch moderných ľudí.

S finančnou podporou nadácie Waitt Family Foundation vytvoria vedci 10 centier na celom svete a preštudujú viac ako 100000 DNA vzoriek pôvodných obyvateľov. Projekt by mal prezradiť množstvo detailov o histórii globálnej migrácie ľudstva a priniesť nové súvislostí a rozdiely, ktoré vytvorili ľudské rasy. Výsledná verejná databáza bude obsahovať jeden z najväčších súborov ľudských populačných genetických informácií ktoré boli kedy zozbierané a bude slúžiť ako neoceniteľný zdroj pre genetikov, historikov a antropológov.

Skryť Vypnúť reklamu

Všeobecná verejnosť sa bude môcť na génografickom projekte zúčastniť zakúpením sady, ktorá im umožní aby sa ich vlastné výsledky stali súčasťou databázy. Jednotlivci si budú môcť po prihlásení na nationalgeographic.com prezrieť proces svojej vlastnej migračnej histórie, ako aj výsledky celkového výsledku.

Vedci z IBM Computational Biology Center, jedného z najpoprednejších vedeckých výskumných centier na svete použijú pokrokové analytické technológie a techniky triedenia dát pre interpretáciu vzoriek a objavenie nových modelov a spojení v rámci získaných dát. IBM poskytne aj kľúčové IT znalosti a infraštruktúru, ktorá bude spravovať stovky tisíc genotypových kódov ktoré budú v rámci génografického projektu analyzované.


Genografický projekt s skladá z troch kľúčových súčastí:

Skryť Vypnúť reklamu

• Výskumu v teréne – Zber DNA vzoriek a výskum v teréne medzi domorodým obyvateľstvom sú základom projektu. Krvné vzorky domorodých populácií, ktorých DNA obsahuje kľúčové genetické znaky ktoré zostali relatívne nezmenené stovky generácií sú spoľahlivým indikátorom dávnych migračných modelov. Wells a konzorcium vedcov z prominentných medzinárodných inštitúcií budú viesť výskum v teréne a laboratóriách. Medzinárodná poradná komisia bude dozerať na výber domorodých populácií pre testy, ako aj na dodržiavanie striktného vzorkovania a prieskumné protokoly.

• Účasti verejnosti a kampani o porozumení – Verejnosť sa môže zúčastniť kúpou sady účastníka (v USA za 99,95 dolárov) a odoslať ich vlastné tampónové vzorky, čo im umožní sledovať celkový postup na projekte, ako aj zistiť niečo o ich vlastnej migračnej histórii. Tieto osobné výsledky budú bezpečne a anonymne uložené, aby sa zaistilo súkromie účastníkov. National Geographic a IBM budú pravidelne informovať verejnosť a vedeckú komunitu o zisteniach ktoré projekt priniesol prostredníctvom webu (www.nationalgeographic.com/genographic) a ostatných mediálnych platforiem spadajúcich pod National Geographic. Televízny program „Hľadanie Adama“ bude v USA odvysielaný v sérii na National Geographic Channel Explorer. Verejná účasť môže byť v niektorých krajinách obmedzená napríklad v Číne či Indii. Export genetického materiálu si tu vyžaduje vládne povolenie. Génografický projekt bude spolupracovať i so zodpovednými úradmi, aby bola dosiahnutá najširšia možná účasť verejnosti.

Skryť Vypnúť reklamu

• Génografického projektu – Výťažok z predaja génografických účastníckych sád pomôže financovať budúce výskumy a projekty, ktoré bude stavať na zameraní National Geographic a na svetové kultúry. LEGACY projekt bude podporovať vzdelávanie a zachovanie kultúry medzi zúčastnenými domorodými skupinami.

Môžeme sa teda tešiť na novinky, ktoré tento rozsiahly prieskum prinesie. Možno zistíme, že sme kedysi boli keltami, či sme pricestovali z úplne inej časti zeme ako si myslíme. Štúdie o minulosti sú vždy plné prekvapení.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Premiér obhajuje testovanie aj dátami, ktoré neexistujú

Hrozbou pre testovaných môže byť britská mutácia koronavírusu.

Plošné testovanie na Covid: Premiér Matovič oznámil plán Zachráňme spolu životy.
Dobré ráno

Dobré ráno: Štát ani neverí, že otestuje každého

Slovensko si vyskúša skríningové pretestovanie krajiny.

Na Slovensku prebieha plošné skríningové testovanie.
KOMENTÁR PETRA SCHUTZA

Výtery bez pointy

Vláda vyhodí milióny na testy, keď svet už beží preteky v očkovaní.

Peter Schutz

Neprehliadnite tiež

Rok 2020 dosiahol remízu. Bol takmer najteplejší

Musíme sa pripraviť na ďalšie rekordy.

Rok 2020 sa začal nezvyčajne silným obdobím požiarov v Austrálii.

Raketa Virgin Orbit sa prvýkrát dostala do vesmíru

Raketa bola vypustená nad Tichým oceánom z krídla upraveného Boeingu 747-400.

Raketa pri štarte z lietadla na únik z gravitácie spotrebuje menej paliva.
Nálezy zo Sakkáry.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Prvá 2-stupňová akumulátorová snehová fréza na trhu
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  3. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  4. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  5. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  6. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  7. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  8. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  9. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  10. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie
  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  2. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  3. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  4. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  5. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  6. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  7. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  8. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  9. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  10. Akčný výpredaj v PLANEO Elektro – to sú ceny nižšie až o 60 %!
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 22 833
  2. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 14 041
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 9 625
  4. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 433
  5. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 687
  6. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 6 593
  7. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 272
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 227
  9. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 6 196
  10. Kvalitnej hydiny je na pultoch stále menej. Čo vlastne kupujeme? 6 064